Projekt rozporządzenia ministra sprawiedliwości w sprawie rejestru fundacji rodzinnych trafił do uzgodnień międzyresortowych, wynika z informacji na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Rejestr miałby być prowadzony w systemie informatycznym.
„Rejestr będzie prowadzony w systemie informatycznym. Fundacja rodzinna będzie wpisywana do rejestru fundacji rodzinnych i z chwilą wpisu uzyska osobowość prawną. To typowe rozwiązanie dla polskich osób prawnych i znane także większości innych porządków prawnych” – czytamy w uzasadnieniu.
Zgłoszenia o ustanowieniu fundacji rodzinnej do sądu rejestrowego w celu jej wpisania do rejestru dokonywałby fundator, gdy fundacja rodzinna powstałaby na podstawie aktu założycielskiego.
W przypadku ustanowienia fundacji rodzinnej w testamencie, zgłoszenia fundacji rodzinnej do rejestru dokonywałaby zarząd fundacji rodzinnej.
Projekt określa dane, które powinien zawierać wpis, takie jak nazwa, siedziba oraz adres fundacji rodzinnej, wysokość funduszu założycielskiego fundacji rodzinnej, imię i nazwisko, PESEL lub datę urodzenia oraz adres do korespondencji każdego z członków organów, czas trwania fundacji rodzinnej, jeżeli jest oznaczony, wzmiankę o złożonym rocznym sprawozdaniu finansowym fundacji rodzinnej, sprawozdaniu z badania rocznego sprawozdania finansowego.
Sądem rejestrowym prowadzącym rejestr fundacji rodzinnych miałby być Sąd Okręgowy w Piotrkowie Trybunalskim.
Źródło: ISBnews