Grupa Polsat Plus spodziewa się w tym roku niskiego jednocyfrowego wzrostu reklamy TV oraz średniego jednocyfrowego wzrostu reklamy online, poinformował prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski.
„Jeśli chodzi o forecast dla rynku reklamy telewizyjnej na rok 2023, to naszym zdaniem będzie to niski jednocyfrowy wzrost. A jeśli chodzi o forecast dla rynku reklamy online na rok 2023, uważamy, że będzie to średni jednocyfrowy wzrost” – powiedział Janowski podczas wideokonferencji.
W listopadzie ub.r. Janowski informował, że grupa spodziewa się w 2023 r. stabilizacji rynku reklamy TV po ok. 1,3% spadku w 2022 r.
Grupa podała też, że łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w 2022 r. wyniosła 22,5% – 7,9% kanału głównego Polsat i 14,7% kanałów tematycznych. Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły w całym roku o 1,3% do 1,3 mld zł, a udział w rynku reklamy TV – do 28,7%. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 21 mln użytkowników, którzy generowali 2 mld odsłon stron.
Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza. Akcje Cyfrowego Polsatu są notowane na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews