Esotiq & Henderson zamierza nadal rozwijać sieć sprzedaży i ma w planach otwarcie oddziału Zalando w Austrii oraz Szwajcarii, a w ciągu najbliższych pięciu lat Grupa ma zamiar otworzyć 21 salonów w Serbii. Głównym celem Grupy na kolejne kwartały jest utrzymanie pozycji lidera na rynku bielizny w kraju oraz systematyczne zwiększanie sprzedaży przy równoczesnym podnoszeniu marży brutto, podała spółka.
„W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku nasza sprzedaż wzrosła o ok. 20% rdr przy utrzymaniu marży brutto na sprzedaży na poziomie 62%, co daje podstawy do optymizmu na kolejne kwartały” – powiedział prezes Esotiq & Henderson Krzysztof Jakubowski, cytowany w komunikacie.
„Zamierzamy nadal rozwijać naszą sieć sprzedaży. Podpisaliśmy umowy w partnerem z Serbii dotyczące otwarcia 21 salonów Esotiq w tym kraju w ciągu najbliższych 5 lat. Pierwsze 5 salonów ma być otwarte jeszcze w 2023 roku. Otworzyliśmy drugi salon w Macedonii Północnej, a w planach mamy również otwarcie oddziału w Austrii pod sprzedaż Zalando Austria, natomiast nastęnym etapem będzie oddział w Szwajcarii. Chcemy rozwijać naszą współpracę Zalando, z której jesteśmy bardzo zadowoleni, co obrazuje 218% wzrost sprzedaży r/r w spółce niemieckiej. Rozpoczynamy również rozmowy z europejskimi platformami Marketplace dotyczące wprowadzenia do sprzedaży marek Esotiq i Henderson” – dodał.
Sieć sprzedaży detalicznej Esotiq na koniec 2022 r. w Polsce liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe a 66 salony własne. Spółka posiada ponadto 2 salony własne w Niemczech oraz 19 salonów franczyzowych na wschodzie i południu Europy. Całkowita powierzchnia sprzedażowa Esotiq w stosunku do ub.r. zmniejszyła się o 2% i wynosiła 18 241 m2 (spadek o 506 m2 ze względu na tymczasowe zamknięcie części salonów na Ukrainie oraz zakończenie handlu w Rosji). W Polsce powierzchnia salonów własnych wzrosła o 206 m2, a franczyzowych zmniejszyła się o 643 m2. Sprzedaż hurtowa i poprzez punkty multibrandowe jest obecnie realizowana w Polsce, Bułgarii, Cyprze, Czechach, Grecji, Francji, Kazachstanie, Litwie, Łotwie, Malcie, Portugalii, na Bałkanach, Słowacji, Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
Bielizna Esotiq&Henderson dostępna jest również w 4 e-sklepach w Polsce i za granicą. Platformy e-commerce, poza coraz istotniejszą funkcją sprzedażową pełnią również rolę efektywnego narzędzia marketingowego i komunikacyjnego w relacjach z klientami.
„Stawiamy na nowoczesne technologie, które usprawniają procesy sprzedażowe, nie tylko w Internecie, ale również w tradycyjnym handlu. Stworzyliśmy profil szkoleniowy VM [visual merchandising], będący nowoczesną forma komunikacji z siecią salonów. Przyśpieszyliśmy przepływ informacji, udostępniamy szkolenia, bieżące informacje oraz budujemy relacje wewnątrz Grupy. Uruchomiliśmy również na Instagramie profil Ola_Brafitterka, którego twarzą jest nasza ekspertka Aleksandra Mierzejewska. Kanał ten umożliwia naszym klientkom profesjonalne konsultacje on-line w sprawie doboru stanika oraz poruszenie zagadnień z obszaru wizerunku i akceptacji ciała. Planujemy budowę większego teamu brafitterskiego wokół osobowości medialnej Aleksandry Mierzejewskiej i budowanie etosu brafitterek” – zapowiedział też prezes.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews