Ambra ocenia, że podwyżki cen sprzedaży mogą mieć negatywny wpływ na konsumpcję w najbliższych kwartałach, a skala podwyżek cen może nie być wystarczająca do zachowania w najbliższych kwartałach dotychczasowej rentowności sprzedaży, podała spółka.
„W ocenie zarządu, na osiągane w przyszłości wyniki najbardziej istotny wpływ będą mieć zmiany konsumpcji wina i innych napojów alkoholowych premium, a w szczególności w perspektywie najbliższych miesięcy spadek dochodów realnych konsumentów. Rosnące koszty zakupu powodują konieczność podwyższania cen sprzedaży produktów sprzedawanych przez Grupę Ambra. Podwyżki cen sprzedaży mogą mieć negatywny wpływ na konsumpcję w najbliższych kwartałach. Skala podwyżek cen może nie być wystarczająca do zachowania w najbliższych kwartałach dotychczasowej rentowności sprzedaży” – podała spółka w raporcie kwartalnym.
We wtorek Ambra podała, że odnotowała 2,62 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. roku obrotowego 2022/2023 r. (kończącego się w czerwcu 2023) wobec 0,51 mln zł straty rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 6,86 mln zł wobec 1,06 mln zł zysku rok wcześniej, a skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 158,82 mln zł w III kw. r.obr. 2022/2023 wobec 130,2 mln zł rok wcześniej.
Ambra podała też, że w III kw. r.obr. 2022/2023 roku sprzedaż Grupy w ujęciu ilościowym wzrosła o 1,4% do 16 mln średnich butelek 0,75 l, a przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 22,0% przede wszystkim w wyniku wprowadzanych stopniowo podwyżek cen sprzedaży wymuszonych przez szybko rosnące ceny surowców i materiałów, przede wszystkim butelek.
W tym okresie najdynamiczniej rosła sprzedaż win musujących, która wzrosła o 37,9%, w szczególności dzięki markom Dorato w Polsce, Mucha Sekt w Czechach i Zarea w Rumunii. Największy wkład we wzrost sprzedaży wniosły natomiast wina spokojne, których wartość sprzedaży wzrosła w tym okresie o 23,1%, a wśród nich wyróżniały się marki Fresco, Portada czy Cono Sur. Na wysoką dynamikę sprzedaży kwartału pozytywnie wpłynął także wcześniejszy niż w ubiegłym roku termin świąt wielkanocnych.
Przychody ze sprzedaży na największym rynku działalności Grupy Ambra, czyli w Polsce wzrosły w III kw. o 20,5%. Dynamika wzrostu sprzedaży w Czechach i Słowacji wyniosła 19,2% (liczona w koronach czeskich), a najszybciej rozwijała się sprzedaż w Rumunii, gdzie wzrosła o 25,8% w walucie lokalnej), podała spółka.
Narastająco po trzech kwartałach r.obr. 2022/2023 spółka miała 51,44 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 45,22 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 683,91 mln zł w porównaniu z 596,1 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 106,21 mln zł wobec 93,31 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Ambra to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Spółka jest notowana na GPW od połowy 2005 roku.
Źródło: ISBnews