Torpol ma w przygotowaniu oferty do ok. 10 postępowań przetargowych o łącznej wartości ok. 4 mld zł, poinformował prezes Grzegorz Grabowski. Spółka podtrzymuje, że w tym roku wypracuje niższe marże niż w ubiegłym i w II połowie roku zaczną one „zbliżać się” do 6% rentowności na sprzedaży brutto, zgodnej z przewidywaną długoterminową, średnią rentownością posiadanego portfela zamówień.
„W przygotowaniu dziś spółka ma ok. 10 postępowań o wartości ok. 4 mld zł” – powiedział Grabowski podczas konferencji prasowej.
Jednocześnie zaznaczył, że PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) nie rozstrzygnęły jeszcze postępowań o wartości ok. 11 mld zł, wśród których są oferty Torpolu. Ponadto spółka jest po wyborze dwóch ofert – na przebudowę stacji Słupsk i Ostróda, o wartości odpowiednio ok. 570 mln zł i ok. 250 mln zł.
Prezes podtrzymał, że „jeśli chodzi o Torpol, na pewno marże [w 2023 r.] będą niższe”.
„Myślę, że możemy mówić o takim [poziomie] pomiędzy 7% a 10%, jeśli chodzi o II kwartał, ale to też jest bardzo szacunkowe. W II połowie roku to będzie bardziej się zbliżało do tej 'szóstki’ [6%]” – wyjaśnił.
W raporcie za I kw. spółka podała, że posiada obecnie portfel zamówień o wartości ok. 1,65 mld zł netto (bez udziału konsorcjantów), z tego: 1,34 mld zł netto dotyczy Torpolu, a 0,31 mld zł netto spółki TOG. Ponadto dwie wyżej wymienione oferty spółki o łącznej wartości 815,9 mln zł netto zostały wybrane przez zamawiającego jako najkorzystniejsze. Długoterminowa, średnia rentowność na sprzedaży brutto posiadanego portfela zamówień kształtuje się na poziomie ok. 6%, informował Torpol.
Grabowski pytany o to, jakiej wartości portfel spółka chciałaby posiadać powiedział, że „rząd 2 mld zł czy ponad 2 mld zł to nie jest kwota, która jakoś nas przeraża – wręcz przeciwnie”.
W połowie kwietnia Torpol zarekomendował przeznaczenie zysku netto za 2022 r. w wysokości 183 300 430,44 zł na zasilenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kwotą 650 000 zł oraz zwiększenie kapitału rezerwowego kwotą 182 650 430,44 zł.
„Potwierdziliśmy to przez wiele lat, że chcemy i jesteśmy spółką dywidendową i chcemy do takiej sytuacji wrócić, ale na to musi pozwolić sytuacja polityczna i makroekonomiczna” – skomentował prezes rekomendację.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 084,82 mln zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews