Allegro planuje wzrost GMV – czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro – z działalności w Polsce na poziomie 11-12% r/r, przy wzroście przychodów o 16-18% i skorygowanej EBITDA o 13-16% r/r w II kwartale 2023 r., podała spółka.
„W II kwartale 2023 r. Allegro planuje wzrost GMV z działalności w Polsce na poziomie 11-12% r/r, przy wzroście przychodów o 16-18% i skorygowanej EBITDA o 13-16% r/r. W segmencie MALL przewidywana wartość GMV spadnie w II kwartale o 3-6% r/r, przychody będą o 8-11% niższe r/r, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 110-120 mln zł” – czytamy w komunikacie.
Wydatki inwestycyjne szacowane są na 110-120 mln zł w Polsce i 35-40 mln zł w segmencie MALL.
„Na poziomie skonsolidowanym, Allegro szacuje wzrost GMV w II kwartale na 10-11% r/r, a przychodów o 9-11%. Skorygowana EBITDA grupy powinna być o 3-8% r/r wyższa, zaś łączny capex na drugi kwartał spodziewany jest na poziomie 145-160 mln zł” – czytamy dalej.
Spółka podała dziś, że skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 530,9 mln zł w I kw. 2023 r. (wzrost o 14,7% r/r), przy czym dla działalności w Polsce 600,6 mln zł (wzrost o 29,7% r/r). GMV wyniosło w tym okresie 13,14 mld zł (wzrost o 21,4% r/r), zaś w Polsce – 12,34 mld zł (+14% r/r).
Skonsolidowane dane grupy obejmują dane dla działalności w Polsce oraz dane dla segmentu Mall (Grupa Mall i WE|DO), który został objęty konsolidacją od II kwartału 2022 r.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews