Protektor odnotował 0,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2023 r. wobec 0,8 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,88 mln zł wobec 1,78 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 3,5 mln zł wobec 3,4 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 27,84 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 27,49 mln zł rok wcześniej.
„W I kwartale 2023 roku największy udział w przychodach ze sprzedaży z tyt. umów z klientami (94,5%) stanowił obrót produktami wytworzonymi w ramach Grupy, który wyniósł 26,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży usług o wartości 0,04 mln zł odpowiadały za 0,1% łącznych przychodów, natomiast sprzedaż towarów i materiałów wygenerowała przychód na poziomie 1,5 mln zł, co stanowiło 5,4% ogółu przychodów” – czytamy w sprawozdaniu.
W I kwartale 2023 roku Grupa Protektor sprzedała 161 tys. par obuwia o wartości 27,7 mln zł, co przekłada się na wynik niższy o 16 tys. par w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Dodatkowo Grupa w I kwartale 2023 roku sprzedała maski medyczne i higieniczne oraz akcesoria o wartości 0,1 mln zł, podano.
„Głównym rynkiem geograficznym sprzedaży produktów i towarów Grupy są Niemcy, które w I kwartale 2023 roku odpowiadały za 48,6% (-0,2 pkt proc. r/r) skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Drugim pod względem wielkości rynkiem zbytu jest Polska, gdzie w analizowanym okresie Grupa zrealizowała 17,1% (-0,5 pkt proc. r/r) łącznych przychodów ze sprzedaży obuwia, masek oraz pozostałych akcesoriów. Francja jest trzecim największym rynkiem zbytu, który odpowiadał za 10,3% (-2,1 pkt proc. r/r) łącznej sprzedaży w I kwartale 2023 roku” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
„Z perspektywy makroregionów geograficznych, kraje DACH (tj. Niemcy, Austria i Szwajcaria) w I kwartale 2023 roku stanowiły 57,6% (+1,8 pkt proc. r/r) łącznych przychodów ze sprzedaży produktów i towarów marki Abeba, Protektor oraz GROM, region CEE odpowiadał za 25,6% (-0,4 pkt proc. r/r), natomiast Francja i kraje Benelux stanowiły 12,7% sprzedaży (-2,2 pkt proc. r/r)” – czytamy również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 0,65 mln zł wobec 0,92 mln zł zysku rok wcześniej.
Protektor jest jednym z największych w Europie producentów i dystrybutorów obuwia ochronnego, militarnego oraz specjalistycznego o wysokiej klasie bezpieczeństwa. Prowadzi działalność za pośrednictwem trzech zakładów produkujących obuwie: jednego w Polsce oraz dwóch w Mołdawii. Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.
Źródło: ISBnews