Action zawarł umowę dotyczącą nabycia łącznie 55,49% akcji Bron.pl oraz uzgodnił warunki nabycia dodatkowych 36,99% akcji w latach 2023, 2025 i 2026, podała spółka.
„Strony uzgodniły, że emitent będzie wspierać opisywaną współpracę w zakresie usług magazynowych, logistycznych i obsługi dostaw oraz wsparcia finansowego. Z kolei podmioty dotychczas i obecnie powiązane z Bron.pl świadczyć będą swe wsparcie w zakresie wiedzy i doświadczenia branżowego. Umowa potwierdzająca powyższe dodatkowe uzgodnienia zostanie zawarta w najbliższych dniach” – czytamy w komunikacie.
Łączna wartość opisanych powyżej transakcji (obejmujących nabywanie akcji oraz wsparcie w działalności handlowej Bron.pl) stanowi 1,33% sumy aktywów Action. Transakcja została sfinansowana ze środków własnych spółki, podano także.
Bron.pl prowadzi działalność gospodarczą w zakresie obrotu artykułami obronnymi niewymagającymi zezwolenia, a także działalność w zakresie obrotu bronią i amunicją oraz obrotu wyrobami o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym w szczególności za pośrednictwem: sklepów internetowych pod adresami domenowymi www.bron.pl oraz www.Hobby4Men.com; platformy sprzedaży hurtowej B2B oraz sklepu stacjonarnego w Częstochowie. Roczne przychody Bron.pl uzyskiwane ze sprzedaży produktów i usług nie przekraczały dotychczas równowartości 10 mln euro, wskazano też w informacji.
„W ocenie spółki, opisana transakcja pozwoli rozszerzyć i zdywersyfikować asortyment produktowy oraz wzmocnić segment B2C w strukturze sprzedaży spółki i grupy kapitałowej Action S.A., a także zwiększyć udział wysokomarżowych produktów w ofercie emitenta, co pozostaje w zgodności z długofalowymi założeniami emitenta i jego utrwalaną polityką handlową” – podsumowano w komunikacie.
Grupa kapitałowa Action działa na rynku dystrybucji sprzętu IT i RTV/AGD/GSM, a także dystrybutor VAD (Action Business Center), to także znaczący producent sprzętu komputerowego. Action posiada projekty e-commerce: sferis, gram. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 367 mln zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews