Cosma zamierza w lipcu-sierpniu przeprowadzić emisję z prawem poboru dla wszystkich akcjonariuszy, w ramach której chce pozyskać kwotę przekraczającą 10 mln zł, podała spółka. Pozyskane środki przeznaczone zostaną m.in. na rozbudowanie portfolio produktów i kanałów dystrybucji.
Pozyskane w ramach oferty środki finansowe pomogą firmie w realizacji celów rozwojowych, biznesowych i produktowych. Mają być one przeznaczone również na inwestycję w zakład produkcji surowców i przeniesienie tam wszystkich procesów produkcyjno-logistycznych. Realizacja tego planu już się rozpoczęła i zgodnie z założeniem zakończy się wraz z końcem roku. Zakład będzie posiadał certyfikację: HACCAP oraz ISO. Będą w nim przetwarzane surowce pochodzenia roślinnego, które następnie zostaną wykorzystane do produkcji kosmetycznej, spożywczej i farmaceutycznej, podano.
„W dalszym ciągu chcemy rozwijać obecne portfolio naszych suplementów diety i specjalistycznych produktów dla zwierząt. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się kilka nowych, innowacyjnych produktów w ramach linii Cosma oraz Green Paw. Do końca tego roku zamierzamy również uzyskać status podmiotu odpowiedzialnego (MAH – Market Authorisation Holder), który pozwala komercjalizować produkty lecznicze. Wiąże się to z planowanym wprowadzeniem do obrotu nowych surowców farmaceutycznych, OTC oraz leków” – powiedział założyciel i przewodniczący rady nadzorczej Cosma Łukasz Kręski, ctyowany w komunikacie.
W procesie skalowania biznesu, Cosma planuje sprzedawać swoje produkty w 3 tys. punktów aptecznych, 4 tys. drogerii oraz 5 tys. tysiącach punktów FMCG i zoologicznych.
Spółka podała, że dzień prawa poboru został ustalony na 10 lipca 2023 r. Przyjmowanie zapisów w ramach wykorzystania prawa poboru i zapisów dodatkowych rozpocznie się 14 lipca br. i będzie trwało do 28 lipca br. Zapisy na akcje nieobjęte w ramach pierwszej transzy będą przyjmowane w dniach 10-17 sierpnia br. W procesie przeprowadzenia oferty publicznej wspiera spółkę Dom Maklerski INC.
Spółka wskazała też, że od 2020 r. do teraz pozyskała łącznie 7 mln zł kapitału na rozwój.
„Otrzymane środki przeznaczyliśmy m.in. na opracowanie receptur i stworzenie portfolio liczącego około sto produktów w ramach trzech marek: Cosma, Full Spectrum oraz Green Paw. Ich sprzedaż prowadzimy obecnie w ponad tysiącu punktach obejmujących sieci apteczne, FMCG i zoologiczne. W naszych planach jest m.in. nawiązanie współpracy z kolejnymi podmiotami z rynku farmaceutycznego i drogeryjnego, co z pewnością wpłynie na zwiększenie sprzedaży, a tym samym na wzrost naszych przychodów” – powiedział prezes Cosma Przemysław Lahuta.
„W ciągu ostatnich lat grono naszych partnerów branżowych i inwestorów powiększyło się do ponad 25 podmiotów i osób fizycznych. Dotychczasowe zaufanie, które od nich otrzymaliśmy, jest dla nas dowodem na to, że realizowana przez nas strategia jest słuszna i ma ogromny potencjał” – dodał.
Pozyskane w ostatnich latach finansowanie pozwoliło także na wzrost zatrudnienia specjalistów, rozpoczęcie współpracy międzynarodowej z klientami oraz dostawcami farmaceutycznymi, inwestycję w zakład produkcyjny i konfekcyjny, a także zbudowanie od podstaw obecności spółki w wielu kanałach dystrybucji B2B, podano.
Według cytowanych w komunikacie danych Euromonitor International, wartość rynku konopnego w Polsce wzrosła ponad czterokrotnie z 210 mln zł w 2019 r. do 900 mln zł w 2021 r. i do ponad 2 mld zł do roku 2026. Z kolei analitycy Prohibition Partners prognozują, że w 2028 r. wartość samego rynku medycznej marihuany w Polsce będzie wynosić około 2 mld euro.
Cosma to spółka działającą w sektorze konopi, w tym marihuany medycznej. Zajmuje się dystrybucją suplementów diety na bazie konopi i innych ziół oraz wprowadza na rynek własne linie surowców farmaceutycznych i wyrobów medycznych. Spółka zajmuje się także produkcją surowców kosmetycznych, spożywczych oraz działa w sektorze marihuany medycznej. Spółka Cosma powstała poprzez połączenie 31 marca br. Cosma Cannabis z Cosma Group (notowanej na rynku NewConnect) i jest obecnie notowana na NewConnect.
Źródło: ISBnews