Answear zanotował 281 mln zł przychodów ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w II kw. 2023 r., co oznacza wzrost o 42% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. W II kw. 2023 r. sprzedaż online wzrosła o 43% r/r do 284 mln zł, podała spółka.
Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2023 r. wyniosły 552 mln zł i wzrosły o 47% w porównaniu do I półrocza 2022 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 375 mln zł. Sprzedaż online za I półrocze 2023 r. wyniosła 551 mln zł i wzrosła o 51% w porównaniu do I półrocza 2022 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 364 mln zł, czytamy w komunikacie.
„Komentarz zarządu do danych liczbowych:
– pomimo dużo bardziej wymagającej bazy niż w pierwszym kwartale tego roku oraz trudnych warunków makroekonomicznych notowanych we wskaźnikach sprzedaży detalicznej dynamika sprzedaży Answear w drugim kwartale pozostaje na bardzo wysokim poziomie, utrzymując spółkę na pozycji jednej z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion;
– na wszystkich rynkach utrzymywana jest dodatnia dynamika sprzedaży, a elastyczne zarządzanie budżetami marketingowymi oraz szerokozasięgowa kampania telewizyjna i video on-line przeprowadzona w kwietniu i maju br. wspierają globalne wzrosty sprzedaży osiągane przez spółkę;
– drugi kwartał to intensywna sprzedaż kolekcji letniej, która była uzupełniana sprzedażą kategorii produktowej 'Home Lifestyle’ oraz rozpoczętą w czerwcu sprzedażą pod przejętym szyldem 'PRM’;
– marka PRM poszerza ofertę spółki o segment luxury streetwear & fashion, wspierając skuteczną i konsekwentną realizację strategii polegającą na poszerzaniu i pogłębianiu oferty w segmencie marek premium;
– marka własna answear.LAB, która za pośrednictwem mody porusza ważne tematy, zaprezentowała nowe kolekcje 'Sisterhood’ oraz 'Be shero’ afirmujące kobiecą solidarność, niezależność, siłę i życie na własnych zasadach;
– spółka w drugim kwartale kontynuowała działania mające na celu zwiększenie efektywności operacyjnej, poprawę wskaźników operacyjnych oraz finansowych, co w połączeniu z osiągniętą dynamiką sprzedaży, zdaniem zarządu, powinno mieć pozytywne przełożenie na rentowność w tym okresie” – czytamy dalej.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews