PKP Intercity sprzedał za pośrednictwem aplikacji mobilnej uruchomionej na początku br. 1 mln biletów, podał przewoźnik. Aplikacja została pobrana ponad 650 tys. razy w sklepach Google Play oraz App Store
„PKP Intercity sukcesywnie rozwija zdalne kanały sprzedaży, w tym aplikację mobilną wdrożoną w styczniu bieżącego roku. Zaledwie po 7 miesiącach od oddania jej do użytkowania padł milionowy zakup biletu. […] Zdalne kanały sprzedaży to przyszłość, dlatego planujemy dalszy rozwój aplikacji, unowocześnienie strony internetowej i rozszerzanie zdalnej sieci sprzedaży o kolejnych partnerów – powiedział wiceprezes spółki Tomasz Gontarz, cytowany w komunikacie.
Przewoźnik stale rozwija swoją aplikację dodając do niej kolejne funkcjonalności. W aplikacji można nabyć bilety nie tylko na przejazdy krajowe, ale również międzynarodowe. Podróżni zyskali także możliwość graficznej rezerwacji miejsc, co pozwala wybrać im dokładne miejsce, w którym chcą spędzić swoją podróż, przypomniano.
Bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity można kupić na wielu popularnych platformach. Od początku współpracy w serwisie Koleo zakupiono już ponad 3 mln biletów przewoźnika, w e-podroznik.pl – 866 tys. biletów, a w Skycash – 275 tys. biletów. Łącznie, za pomocą zewnętrznych zdalnych kanałów sprzedaży, pasażerowie zakupili ich już ponad 4 mln. Dodatkowo, od kwietnia bieżącego roku użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity – przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2022 r. miał ok. 59 mln pasażerów.
Źródło: ISBnews