Sejm odrzucił poprawki Senatu do nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, która zwiększa z 800 mln do 1 mld zł roczną kwotę wsparcia dla linii autobusowych z dofinansowaniem z rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA).
Odrzucone przez Sejm poprawki zakładały zwiększenie dopłat dla organizatorów publicznych przewozów autobusowych z 3 do 5 zł do 1 wozokilometra, a w przypadku związków powiatowo-gminnych – do 6 zł oraz zwiększenie środków na dofinansowanie linii użyteczności publicznej z 400 mln zł do 900 mln zł w roku 2024.
Nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym zwiększa z 800 mln do 1 mld zł roczną kwotę wsparcia dla linii autobusowych z dofinansowaniem z rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA).
Wprowadza też możliwość zawierania przez wojewodę z organizatorem przewozów zarówno rocznych, jak i wieloletnich umów o dopłatę na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Nowelizacja w wersji, przyjętej przez Sejm, zakładała utrzymanie na stałe od 2024 r. obecnego poziomu dopłat z funduszu dla organizatorów publicznego transportu w kwocie nie wyższej niż 3 zł do 1 wozokilometra przewozu.
Zgodnie z ustawą, badania techniczne ciągników rolniczych będzie można wykonywać na miejscu w gospodarstwie, dzięki czemu rolnik nie będzie musiał jeździć do okręgowej stacji kontroli pojazdów.
Źródło: ISBnews