InPost rozszerzył zawarte w 2022 r. strategiczne partnerstwo z Vinted, wprowadzając InPost Shop – nową usługę odbioru przesyłek w Wielkiej Brytanii. InPost Shop daje użytkownikom Vinted możliwość nadawania i odbioru przesyłek nie tylko w sieci ponad 5000 urządzeń Paczkomat, lecz także w punktach PUDO InPost, podała spółka.
Vinted, z którego usług korzysta ponad osiem milionów klientów w Wielkiej Brytanii, przeprowadził test nowej usługi InPost Shop na początku bieżącego roku. Jego wynik potwierdził, że rośnie popyt na dostawę paczek poza domem (OOH). Jest to tym bardziej istotne, że InPost notuje szybko rosnący popyt na swoje usługi w Wielkiej Brytanii – w latach 2021-2022 wolumen przesyłek obsługiwanych przez InPost wzrósł o 151% r/r, podano.
„Nieustannie szukamy sposobów na zwiększenie zadowolenia klientów e-commerce korzystających z usług InPost w Wielkiej Brytanii. Właśnie w tym celu wprowadzamy nową usługę InPost Shop, a nasze partnerstwo z Vinted zyskuje nową dynamikę. Nowa oferta pozwala także zwiększyć przepustowość sieci, aby zaspokoić rosnący popyt na usługi InPost. Ponadto na niektórych obszarach, gdzie instalacja urządzeń Paczkomat jest trudna ze względu na ograniczenia przestrzenne, możemy dodać dodatkowe punkty odbioru przesyłek dla rosnącej liczby ponad 2 mln naszych klientów. To kolejny kamień milowy w realizacji strategii InPost, której celem jest być największym operatorem 'out of home’ w Wielkiej Brytanii” – powiedział dyrektor generalny InPost International Michael Rouse, cytowany w komunikacie.
Rozpoczynając ogólnoeuropejskie partnerstwo w zakresie dostaw, InPost i Vinted rozszerzyły zasięg geograficzny, aby sprostać rosnącym potrzebom zarówno sprzedawców, jak i kupujących, podkreślono w materiale.
W II kwartale 2022 roku InPost uruchomił w Wielkiej Brytanii usługę przesyłek między urządzeniami Paczkomat „Locker-to-Locker”.
„O jej sukcesie świadczy olbrzymie zainteresowanie ze strony konsumentów. Po wprowadzeniu tej metody dostaw popyt na usługi InPost wzrósł ponad dwukrotnie kwartał do kwartału, a następnie zwiększył się o kolejne 31% między IV kwartałem 2022 r. a I kwartałem 2023 r. Tym samym już ponad 2 mln klientów w Wielkiej Brytanii korzysta z możliwości nadań lub dostawy do urządzeń Paczkomat InPost” – wskazano także.
Teraz nowa usługa InPost Shop zapewnia kupującym w Wielkiej Brytanii kolejne udogodnienia, oferując więcej lokalizacji, w których można nadać lub odebrać przesyłkę, używając kodu QR lub kodu PIN, dodano.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews