VRG odnotowało 47,68 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 39,33 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 43,28 mln zł wobec 60,19 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 74,98 mln zł wobec 87,05 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 335,27 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 341,76 mln zł rok wcześniej.
„Drugi kwartał 2023 roku VRG zamknęła sprzedażą na poziomie 335,3 mln zł (1,9% niższą niż w roku poprzednim). W okresie kwiecień-czerwiec przychody segmentu odzieżowego zmalały o 12,8% r/r, osiągając 167,5 mln zł. Przychody segmentu jubilerskiego w drugim kwartale bieżącego roku wyniosły 167,8 mln zł (wzrost o 12,3% r/r). Marża brutto na sprzedaży w II kw. wyniosła 56,3%. W tym okresie rekordową marżę 60% osiągnął segment odzieżowy, podczas gdy marża segmentu jubilerskiego pozostała na podobnym poziomie” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
W I poł. 2023 r. spółka miała 50,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 36,42 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 602,29 mln zł w porównaniu z 585,54 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 110,31 mln zł wobec 119,61 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„W I połowie 2023 roku grupa kapitałowa VRG S.A. wypracowała zysk netto w wysokości 50,9 mln zł (w porównaniu z 36,4 mln zł w pierwszym półroczu 2022 roku). Na ten rekordowy wynik wpłynęły przede wszystkim dodatnie różnice kursowe w pierwszym półroczu 2023 roku. VRG osiągnęła na koniec czerwca br. 602,3 mln zł przychodów (+2,9 proc. r/r), przy wyższym poziomie marży brutto na sprzedaży (56,6 proc. na koniec czerwca). Marża brutto utrzymywała się na poziomie powyżej 50 proc. w każdym miesiącu roku, do czego przyczyniła się przede wszystkim wyższa marżowość w segmencie odzieżowym. Jednocześnie Grupa zakończyła pierwsze półrocze z niższym r/r zyskiem operacyjnym na poziomie 48 mln zł (w porównaniu do 65,2 mln zł w tym samym okresie w roku ubiegłym)” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2023 r. wyniosła 2,81 mln zł wobec 55 tys. zł zysku rok wcześniej.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2022 r. wyniosły 1,27 mld zł. Spółka wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews