Grupa WP jest spokojna o całościowy wynik III kwartału, poinformował prezes Jacek Świderski. Grupa kontynuuje inwestycje, szczególnie w produkty reklamowe, aby stać się beneficjentem oczekiwanej poprawy koniunktury.
„Jesteśmy spokojni o całościowy wynik III kwartału, turystyka rozwija się nadal bardzo dobrze, natomiast jeżeli chodzi o reklamę, to nie widać na razie istotnej poprawy koniunktury” – powiedział Świderski podczas wideokonferencji.
Dodał, że Grupa WP kontynuuje strategię inwestowania i wykorzystania kryzysu w celu poprawy pozycji konkurencyjnej swoich spółek.
„Wierzymy, że sytuacja będzie się poprawiać, dlatego dokonujemy tych inwestycji. […] Biorąc pod uwagę sytuację makro i spowolnienie, również reklamowe, to my w WP Holding i WP Media skupiamy się na pracy u podstaw, na produktach, efektywności reklamowej, tak żebyśmy w momencie poprawy koniunktury gospodarczej byli naturalnym beneficjentem. Staramy się nie zmarnować kryzysu, który ma miejsce obecnie w polskiej i światowej gospodarce” – podkreślił prezes.
Jednym z takich projektów jest WPartner, czyli działalność brokerska grupy. „Zewnętrznego inventory mamy już ok. 2 razy więcej niż własnego. My już więc dość zadowalający poziom podaży powierzchni reklamowej i skupiamy się na dostarczeniu popytu na reklamę na te właśnie powierzchnie zewnętrzne zrzeszonych z nami publisherów i wydawców. Jest to pewne wyzwanie” – ocenił Świderski.
Jak wskazał, reklamodawcy logujący się do selfserve reklamowego WPads 11% swoich budżetów przeznaczają na powierzchnie zewnętrzne (poza WP Media).
„Celem jest podniesienie tego poziomu do 20% na koniec roku. Chcemy się szczególnie skupić na innych liniach, czyli server 2 server (sprzedaż automatyczna realizowana w real time billing i sprzedaż direct (realizowana przez biuro reklamy). Tu ledwie 1% sprzedaży naszych handlowców trafia na powierzchnie zewnętrzne. To zdecydowanie za mało. Na to półrocze postawiliśmy sobie jasny cel zwiększenia tego kilkukrotnie” – powiedział prezes.
Stwierdził ponadto, że duże nadzieje na powrót na ścieżkę wysokich wzrostów pokładane są w WPads.
„Liczba klientów tej usługi przebija 1 tys. na tym produkcie. Nie bylibyśmy w stanie 'ręcznie’ obsłużyć takiej liczby klientów. Cieszy nas wzrost na przychodach. Popyt komercyjny od zewnętrznych klientów zaczyna całkiem intensywnie rosnąć. Wzrosty w 'adsach’ cieszą i są jednym z istotnym napędów na kolejne kwartały” – dodał Świderski.
Kolejny projekt reklamowy, w ramach „inwestycji w przyszłość”, jaki wyróżnił prezes Grupy WP to „WP sales booster”.
„Mamy go wysoko na agendzie. Postawiliśmy blisko rok temu cel, by wykazał wzrost sprzedaży na 40 klientach na których obecnie funkcjonuje i osiągnął ponad 4-rotny wzrost. Mamy potencjał do dalszych wzrostów i chcemy rozszerzać grupę klientów usługi salesbooster i stawać się dla nich istotną częścią ich sprzedaży. Rozwój tego produktu będzie miał pozytywny wpływ na nasze przychody reklamowe w obszarze performance (rozliczane za efekt)” – dodał prezes.
Ponadto Świderski stwierdził, że można spodziewać się akwizycji w II półroczu. „Można spodziewać się akwizycji do końca roku. Nasz dział M&A pracuje. Wyceny są teraz stabilne, ale transakcji jest mniej. Dla nas jako inwestora branżowego liczą się synergie, koszt finansowania nie jest aż tak rozstrzygający” – stwierdził prezes.
Jednocześnie CFO Grupy Elżbieta Bujniewicz-Belka dodała, że spodziewa się wskaźnika dług netto/EBITDA na poziomie 1,3x na koniec roku.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.
Źródło: ISBnews