Vercom patrzy „ze spokojem” na możliwość osiągnięcia celu dla całorocznego skorygowanego wyniku EBITDA na poziomie 80 mln zł na koniec bieżącego roku, poinformował prezes Krzysztof Szyszka.
„Naszym głównym celem jest wynik EBITDA z celem na ten rok na poziomie 80 mln zł [cel z programu motywacyjnego]. Po I połowie roku patrzymy ze spokojem i komfortem, bo mamy wypracowane niemal połowę celu, a II półrocze zawsze sezonowo lepsze” – powiedział Szyszka podczas webinaru Strefy Inwestorów.
Jednocześnie cel z programu motywacyjnego dla skorygowanego wyniku EBITDA na przyszły roku został ustalony na poziomie 95 mln zł.
„Działamy na dynamicznym rynku, który rośnie ponad 30%, co tworzy nam przestrzeń do dalszego dynamicznego wzrostu. Wśród nawet spółek CPaaS charakteryzuje nas szybki wzrost i wysoka dochodowość nawet po przeskalowaniu biznesu na skalę globalną dzięki IPO i inwestycjom. Podwajaliśmy nasz biznes dotychczas co 2 lata i uważam, że mamy duży komfort jeśli chodzi o utrzymanie takiego tempa wzrostu. Ponadto widzimy ogromną przestrzeń do stałego zwiększania ARPU” – dodał prezes.
Jak zaznaczył, spółka formułuje ambitne długofalowe cele z sięgnięciem 1 mln płacących klientów w perspektywie najbliższych lat wobec ponad 73 tys obecnie i zdecydowany wzrost kapitalizacji rynkowej.
„Wyniki II kwartału są nawet lepsze od naszych wewnętrznych założeń. Rosnące przychody i marże przy stabilizacji bazy kosztowej dają w efekcie rosnącą dźwignię operacyjną, z której chcemy korzystać coraz bardziej z każdym kwartałem i w efekcie dalej podnosić marże. Dynamika wzrostu EBITDA przekłada się bezpośrednio na wzrost generowania gotówki, co świadczy i bardzo wysokiej jakości naszego wyniku” – wymienił CFO spółki Łukasz Szałaśnik.
Podkreślił ponadto, że oczekiwany dalszy wzrost ARPU (przychód na klienta) wynika z dużej różnicy między cenami spółki, a konkurencji.
„To było przemyślane, chcieliśmy stawiać na wzrost, ale patrzymy na rynek i jest przestrzeń by wraz z rozwojem portfela produktowego podnosić ARPU. Chcemy dołączyć do topowych spółek CPaaS na rynku i chcemy na tym rynku odgrywać kluczowa rolę, również jako konsolidatora tego rynku” – powiedział Szałaśnik.
Prezes stwierdził, że silna pozycja rynkowa, wypracowane kompetencje i wyniki finansowe dają przestrzeń by wrócić do polityki akwizycji, która ma spółce pomóc „jeszcze sprawniej zrealizować zakładane cele”. Jak podkreślił, potencjalne akwizycje mogą być rozważone w okresie 2024-2025 roku.
W ramach kwestii produktowych podkreślił, że do wyników korzystnie dokładają się wysokomarżowe usługi komunikacji transakcyjnej. Vercom szykuje się na przeskalowanie globalne tego produktu. Ponadto nowa marka MessageFlow będzie przedmiotem kampanii marketingowej planowanej na przełom III i IV kwartału. Z kolei MailerLite ma uzyskać lokalizację języka hiszpańskiego i kolejne lokalizacje najpopularniejszych języków, aby zwiększać potencjał osiągnięcia celu dla klientów płacących.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews