Grupa InPost spodziewa się wysoko jednocyfrowego lub nisko dwucyfrowego wzrostu wolumenowego rynku przesyłek w Polsce w 2023 roku, poinformował CFO InPost Adam Aleksandrowicz. InPost podał, że w II kwartale br. wolumenowy wzrost rynku e-commerce w Polsce wyniósł 9% r/r.
„W Polsce rynek e-commerce nieco przekroczy nasze wcześniejsze oczekiwania i spodziewamy się wysokojednocyfrowego do niskodwucyfrowego wzrostu wolumenu rynku w Polsce, a także niskojednocyfrowego we Francji oraz średniego-jednocyfrowego spadku rynku paczek w Wielkiej Brytanii” – powiedział Aleksandrowicz podczas telekonferencji dla inwestorów.
W marcu spółka podawała, że spodziewa się jednocyfrowego wzrostu wolumenów rynkowych przesyłek w Polsce w 2023 r.
W II kwartale wolumen obsłużonych przez Grupę InPost przesyłek osiągnął rekordowy poziom 214,7 mln, co stanowi wzrost o 19% r/r. Dwucyfrową dynamikę odnotowano zarówno w Polsce jak i na rynkach międzynarodowych, gdzie wzrosty wyniosły odpowiednio 15% i 28% r/r.
W 2022 roku w Polsce udział wolumenowy InPost w rynku przesyłek e-commerce wzrósł do 43%, wolumen obsłużonych paczek osiągnął rekordowe 508,4 mln (+20% r/r).
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews