Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły liczbę swoich zamówień o 5,3% r/r w sierpniu br., zwiększając średnią wartość zamówienia o 4,8%, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker. Sprzedaż online w sierpniu 2023 r. była o 1,4% większa niż w lipcu.
Sierpniowy odczyt wskaźnika wyniósł 125 punktów wobec 123 miesiąc wcześniej i 113 pkt rok wcześniej.
„Dane w ujęciu procentowym potwierdzają, że sierpień to dla polskiego e-handlu jak do tej pory trzeci najlepszy miesiąc 2023 r., zaraz po marcu i maju. Sprzedaż w sierpniu wzrosła w porównaniu z sierpniem 2022 r. aż o 10,4% Na wynik ten składa się większa o 5,3%. liczba zrealizowanych zamówień, a także 4,8-procentowy wzrost średniej wartości koszyka zakupowego. Z kolei od poprzedniego, lipcowego odczytu BaseLinker Index, zanotowano wzrost o 1,4%, w tym liczbę zamówień większą o 0,6%, a wartość koszyka o 1 zł (ze 194 do 195 zł)” – czytamy w komunikacie.
W sierpniu zanotowano wzrost sprzedaży artykułów z kategorii „dziecko”, co ma bezpośredni związek z przygotowaniami do nowego roku szkolnego. Wyraźny wzrost zanotowała również kategoria „elektronika”, podkreślono.
„Już lipcowy odczyt naszego indeksu pokazywał bardzo dobrą kondycję polskiego e- handlu, jednak w sierpniu wyniki krajowych e-sklepów jeszcze się polepszyły. Mimo wakacyjnego odprężenia i sezonu urlopowego, Polacy wcale nie wstrzymywali się z zakupami w sieci. Z pewnością kluczową kwestią, szczególnie w końcówce wakacji, były zakupy przed pierwszym, wrześniowym szkolnym dzwonkiem. Potwierdzają to nasze dane – w sierpniu odnotowaliśmy mocne ożywienie w kategorii „dziecko”, w której mieszczą się również artykuły szkolne kupowane przez rodziców. Drugą kategorią, gdzie ożywienie było wyraźne, jest elektronika – skomentował head of strategy w BaseLinker Łukasz Juśkiewicz, cytowany w komunikacie.
Wyniki polskiego e-commerce wciąż windowane są przez sprzedaż prowadzoną za granicę, dodano.
„Wartość sprzedaży cross-border rok do roku wzrosła aż o 19,6%, a krajowa jedynie o 8,7%” – podano także.
BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-boarder.
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. BaseLinker podaje, że jest największym w Europie systemem do zarządzania i automatyzacji sprzedaży e-commerce.
Źródło: ISBnews