Ambra odnotowała 61,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w roku obrotowym 2022/2023 (lipiec 2022 – czerwiec 2023) wobec 51,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 99,77 mln zł wobec 86,03 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 128,01 mln zł wobec 110,29 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 875,81 mln zł w r.obr. 2022/2023 wobec 775,65 mln zł rok wcześniej.
„Wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 12,9% znacznie powyżej dynamiki rynku, który w warunkach inflacji i spadku dochodów rozporządzalnych odnotował wyraźne spowolnienie. Marki mainstreamowe (Fresco, Doratro) oraz innowacje (CIN&CIN Free, Winiarnia Zamojska) rosły w najszybszym tempie. Podwyżki cen sprzedaży wprowadzone w reakcji na od wielu lat niespotykaną skalę wzrostu cen zakupu negatywnie wpłynęły na wolumen sprzedaży, który spadł o 2,7%. Przychody w Polsce wzrosły o 12,5%, w Rumunii o 17,4% (w walucie lokalnej), a w Czechach i na Słowacji o 2,8% (liczona w koronach czeskich). Stabilny poziom kosztów marketingu, wzrost pozostałych kosztów działalności operacyjnej na poziomie zbliżonym do inflacji – o 12,4%. Rentowność zysku na działalności operacyjnej (EBIT) osiągnęła poziom 11,4%. Relatywnie lepsze wyniki spółek ze stuprocentowym udziałem akcjonariuszy Ambra pozytywnie przekładają się na dynamikę zysk przypadającego akcjonariuszom większościowym, który był wyższy o 18,7% niż przed rokiem” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w r.obr. 2022/2023 wyniósł 43,12 mln zł wobec 30,31 mln zł zysku rok wcześniej.
Ambra to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Spółka jest notowana na GPW od połowy 2005 roku.
Źródło: ISBnews