Auto Partner ma nadzieję na poprawę rentowności brutto na sprzedaży w kolejnych kwartałach, ale nie spodziewa się powrotu marży do poziomu 29-30%, osiąganego w 2022 roku, poinformował członek zarządu Tomasz Werbiński.
„Liczymy na pewną poprawę rentowności, ale na pewno nie będzie powrotu do marży na poziomie 29%” – powiedział Werbiński podczas telekonferencji.
W II kwartale marża brutto na sprzedaży Auto Partner wyniosła 26,9%, w porównaniu do 30,3% rok wcześniej i 26,4% w I kwartale br.
„Naszym celem jest kontynuowanie trendu poprawy marży, jaki pojawił się w II kwartale, ale przy stabilnym poziomie waluty, bez nieprzewidywalnych sytuacji, powrót do marży rzędu 29% jest raczej niemożliwy” – dodał wiceprezes Piotr Janta.
Według niego, spółka ma nadzieję na utrzymanie w kolejnych kwartałach wyników porównywalnych do II kwartału, kiedy zanotowała 84,1 mln zł EBITDA i 64,2 mln zł zysku netto.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,84 mld zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews