Answear.com ocenia, że zrealizowanie w II poł. 2023 roku tak dobrych wyników, jak w pierwszej, może być dużym wyzwaniem m.in. z powodu słabnącego popytu i przedłużającego się lata, poinformował prezes Krzysztof Bajołek, komentując wyniki II kwartału i I połowy tego roku.
„Zdajemy sobie sprawę, że otoczenie rynkowe dla branży fashion staje się coraz bardziej wymagające. Pierwsze oznaki spowolnienia i słabnący popyt konsumencki obserwowaliśmy już od połowy czerwca. Dodatkowy wpływ na sytuację mają przedłużające się lato i wysokie temperatury obserwowane we wrześniu, co będzie miało wpływ na wyniki III kwartału. To oznacza, że zrealizowanie w drugim półroczu tak dobrych wyników, jak w pierwszym może być dużym wyzwaniem” – powiedział Bajołek, cytowany w komunikacie.
Spółka podała, że w II kw. 2023 roku Answear.com odnotował 11,43 mln zł zysku netto wobec 7,21 mln zł zysku rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 12,29 mln zł wobec 13,12 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody ze sprzedaży sięgnęły 285,27 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 197,52 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2023 r. spółka miała 14,86 mln zł zysku netto wobec 3,86 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 556,41 mln zł w porównaniu z 375,71 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 31,33 mln zł wobec 20,17 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews