Allegro spodziewa się dużo wyższego wzrostu GMV – czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro – z działalności w Polsce w IV kw. w ujęciu r/r wobec 10-11% wzrostu r/r oczekiwanego w III kw., ale nie będzie to wzrost rzędu 15%, poinformował ISBnews dyrektor finansowy (CFO) Allegro Jon Eastick. Jeśli chodzi o 2024 r., to sytuacja konsumentów prawdopodobnie poprawi się, co będzie miało pozytywny wpływ na biznes Allegro.
„Czwarty kwartał i okres świąteczny jest co roku więc raczej jest to bardziej sezonowość niż powód do wyraźnego przyspieszenia dynamiki wzrostu. Wydaje się jednak, że sytuacja ekonomiczna dla konsumentów konsekwentnie się poprawia, przeciętny dochód rośnie trochę szybciej niż inflacja i jest szansa, że nastroje oraz popyt konsumentów będzie lepszy niż rok temu. Ale na razie prognozujemy tylko kwartał do przodu i nasze estymacje są skupione na trzecim kwartale niż czwartym. Szacujemy wzrost GMV o 11% r/r w III kwartale, ale to nie znaczy, że w IV kwartał będzie np. 15%, ale absolutnie według naszych estymacji GMV powinno być dużo wyższe w IV kwartale r/r, bo zawsze tak jest” – powiedział Eastick w rozmowie z ISBnews.
Dodał, że jeśli chodzi o 2024 r., sytuacja konsumentów prawdopodobnie poprawi się, co będzie miało pozytywny wpływ na biznes Allegro.
„Według ekonomistów, sytuacja gospodarcza w Polsce w przyszłym roku prawdopodobnie poprawie się i będzie lepiej, a ponieważ to będzie miało pozytywny wpływ na sytuację konsumentów, to powinno stworzyć lepsze warunki dla nas jako biznesu. Nasze estymacje będą jednak opierać się też na prognozach ekonomistów” – powiedział CFO.
Wcześniej dziś spółka podała, że planuje wzrost GMV z działalności w Polsce na poziomie 10-11% r/r, przy wzroście przychodów o 19-21% i skorygowanej EBITDA o 30-32% r/r w III kwartale 2023 r. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej spadnie w trzecim kwartale o 10-12% r/r, przychody będą o 32-34% niższe r/r, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 100-110 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 85-95 mln zł w Polsce i 20-25 mln zł za granicą.
Spółka podała dziś także, że skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 580,4 mln zł w II kw. 2023 r. (wzrost o 19,9% r/r), przy czym dla działalności w Polsce – 673,3 mln zł (wzrost o 22,1% r/r). GMV, wyniósł w tym okresie 14 227,1 mln zł (wzrost o 10,3% r/r), zaś w Polsce – 13 484,1 mln zł (+11,3% r/r).
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews