Pepco Group przedstawi dziś nowe informacje nt. strategii Grupy, obejmującą kluczowe obszary, na których Grupa skupi się w najbliższym czasie, a także odnowioną wizję osiągnięcia pozycji wiodącego europejskiego detalisty dyskontowego. Prezentacja obejmie m.in. plany otwarcia co najmniej 400 nowych sklepów netto w całej Grupie w roku obrotowym 2024 (wobec 668 w roku obrotowym 2023), podała spółka.
„Prezentacja, w której udział wezmą również inni członkowie kierownictwa firmy, obejmować będzie następujące strategiczne filary:
• Odbudowa rentowności podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej.
• Bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych w ramach całej Grupy, w tym:
o Bardziej ukierunkowane podejście w zakresie otwierania nowych sklepów na istniejących rynkach, z planami otwarcia co najmniej 400 nowych sklepów netto w całej Grupie w roku obrotowym 2024 (wobec 668 w roku obrotowym 2023).
o Poddanie przeglądowi programu odnowy sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej.
• Poprawa w zakresie generowanie gotówki oraz przegląd alokacji kapitału.
• Wzmocnienie pozycji Grupy na kluczowych rynkach, w tym:
o Kontynuacja postępów Pepco na istniejących rynkach Europy Zachodniej, obejmująca zwiększenie skali działalności we Włoszech i Hiszpanii.
o Skupienie się na Wielkiej Brytanii jako największym rynku Grupy.
• Skoncentrowanie działalności Dealz w Polsce oraz strategicznej ocena pozycji tej marki w Grupie.
• Przyspieszenie transformacji w kierunku ujednolicenia działalności Grupy i oferty dla klientów” – czytamy w komunikacie.
Wcześniej w październiku przewodniczący wykonawczy (executive chair) Grupy Pepco Andy Bond zapowiadał, że w czasie Dnia Rynków Kapitałowych (CMD – Capital Market Days; 17-18 października) przedstawi swoje kluczowe priorytety, które obejmują ponowne skupienie się na klientach w naszej podstawowej działalności w Europie Środkowo-Wschodniej, wdrożenie bardziej ukierunkowanego planu wzrostu na rynkach, na których Grupa jest obecni, oraz przyspieszenie przekształcenia Grupy w jedną, zintegrowaną firmę. W ten sposób zamierza poprawić rentowność i zdolność do generowania gotówki oraz zapewnić bardziej zrównoważony wzrost.
„Musimy ponownie skoncentrować się na zapewnieniu bardziej miarowego wzrostu – robiąc mniej, aby osiągnąć więcej – z większym naciskiem na poprawę rentowności i generowanie gotówki w ramach naszej ugruntowanej działalności. Istnieją znaczące możliwości i postaramy się je obecnie wykorzystać w bardziej ukierunkowany sposób. Pomimo niełatwych warunków rynkowych Grupa ma wiodącą na rynku ofertę dla klientów, silny bilans i stabilne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. Jestem zatem przekonany, że skupiając się na wypełnianiu odnowionej strategii, będziemy mogli kontynuować realizację sukcesów Grupy w całej Europie” – powiedział Bond, cytowany w dzisiejszym komunikacie.
Dokument z prezentacją wyświetlaną podczas dzisiejszego spotkania zostanie udostępniony na stronie internetowej Grupy dzisiaj, po zakończeniu Capital Markets Day, zapowiedziała też spółka.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Grupa Pepco ma obecnie ok. 4 300 sklepów w 21 krajach, zatrudniając ok. 43 000 osób. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews