Selena FM odnotowała 61,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I-III kw. 2023 r. wobec 94,85 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 99,69 mln zł wobec 120,57 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 129,26 mln zł wobec 155,04 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 1 356,34 mln zł w I-III kw. 2023 r. wobec 1 489,79 mln zł rok wcześniej.
„Spadek przychodów z umów z klientami w stosunku do okresu porównawczego spowodowany jest trudną sytuacją na rynku budowlanym niezależnie od kraju prowadzenia działalności” – czytamy w raporcie.
„Przychody ze sprzedaży Grupy Selena prezentowane są w siedmiu segmentach sprawozdawczych: Jednostka dominująca, Dystrybucja w Polsce, Produkcja w Polsce, Europa Zachodnia, Europa Wschodnia i Azja, Ameryki oraz Pozostałe. Kluczowymi segmentami pod kątem wypracowanych przychodów zewnętrznych są:
• Europa Zachodnia – wzrost udziału w przychodach Grupy o 2% (trzy kwartały 2023 roku w porównaniu do trzech kwartałów 2022 roku);
• Europa Wschodnia i Azja – wzrost udziału w przychodach Grupy o 0,2% (trzy kwartały 2023 roku w porównaniu do trzech kwartałów 2022 roku)” – czytamy dalej.
Znaczący spadek udziału w przychodach Grupy zanotował segment Ameryki o 2% (trzy kwartały 2023 roku w porównaniu do trzech kwartałów 2022 roku), przy jednoczesnym spadku dynamiki przychodów o 29%, wskazano także.
Rentowność brutto sprzedaży wyniosła po III kwartale 2023 roku 32,3%, czyli o 1,3 pkt proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu 2022 roku. Wzrost ten był wynikiem stałego zwiększania udziału sprzedaży produktów innowacyjnych o wyższej marży.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 51,85 mln zł wobec 16,85 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,67 mld zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews