Agora odnotowała 14,2 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2023 r. wobec 23,5 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 14,6 mln zł wobec 0,1 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 59,2 mln zł wobec 40,3 mln zł zysku rok wcześniej, zaś zysk EBITDA bez MFFS 16 – odpowiednio: 32,1 mln zł wobec 17 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 363,5 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 267,2 mln zł rok wcześniej.
„W trzecim kwartale 2023 r. Grupa Agora osiągnęła przychody w wysokości 363,5 mln zł – były one wyższe o 36% od tych odnotowanych w trzecim kwartale 2022 r. Istotny wpływ na poziom przychodów trzeciego kwartału 2023 r. miała konsolidacja z grupą Eurozet, dzięki której segment Radio odnotował największy wzrost przychodów spośród wszystkich segmentów operacyjnych” – czytamy w raporcie.
Drugim segmentem pod względem wzrostu wartości wpływów był segment Film i Książka. Najistotniejszy wzrost przychodów w porównaniu z trzecim kwartałem 2022 r. odnotowała działalność kinowa. Zalicza się do niej zarówno sprzedaż biletów do kin, sprzedaż w barach oraz sprzedaż reklam w kinach. Wyższe wpływy przyniosły też Wydawnictwo Agora oraz działalność gastronomiczna, podano także.
„Kolejnym segmentem z rosnącymi wpływami była Reklama Zewnętrzna. Wzrost przychodów segmentu wynikał z wyższych wpływów ze sprzedaży reklam. W trzecim kwartale 2023 r. wzrosły również przychody segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana. O wzroście wpływów segmentu zdecydowały głównie wyższe pozostałe przychody (organizacja festiwali), wpływy z usług poligraficznych oraz ze sprzedaży subskrypcji cyfrowych. Niższe były zaś przychody ze sprzedaży reklam oraz ze sprzedaży egzemplarzowej papierowego wydania dziennika 'Gazeta Wyborcza'” – napisano dalej.
„Internet to segment, w którym w trzecim kwartale odnotowano przychody niższe niż rok wcześniej. W największym stopniu rzutowało na to zmniejszenie wpływów z reklam internetowych w spółce Yieldbird. Niższe były również wpływy ze sprzedaży reklam wypracowane przez pion Gazeta.pl. Przychody z pozostałych usług internetowych były wyższe niż w trzecim kwartale 2022 r. za sprawą wyższych przychodów w spółce Yieldbird” – wymieniono także.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 25,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 71,3 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 986,2 mln zł w porównaniu z 782,1 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA w I-III kw. br. sięgnął 139,7 mln zł wobec 84 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś zysk EBITDA bez MFFS 16 – odpowiednio: 60,8 mln zł wobec 16,9 mln zł zysku rok wcześniej.
„Na dzień 30 września 2023 r. Grupa dysponowała środkami pieniężnymi i krótkoterminowymi aktywami finansowymi w wysokości 104,5 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 103,5 mln zł (kasa, rachunki i lokaty bankowe) oraz udzielone pożyczki w wysokości 1 mln zł” napisano też w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2023 r. wyniosła 17,45 mln zł wobec 10,73 mln zł zysku rok wcześniej.
Agora powstała w 1989 r.; jest notowana na giełdzie w Warszawie od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej najważniejszymi przedsięwzięciami są: Helios – operator sieci kin oraz właściciel firmy produkcji i dystrybucji filmowej Next Film; działalność radiowa pod szyldem Grupa Eurozet powstała dzięki połączeniu sił Grupy Radiowej Agory i Eurozetu, którego Agora jest większościowym wspólnikiem; AMS – lider rynku reklamy zewnętrznej, a także media informacyjne – „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl i ponadregionalne Radio Tok FM. Spółka posiada serwisy internetowe, zajmuje się wydawaniem i dystrybucją książek, wydawnictw muzycznych oraz filmowych, a także działa na rynku gastronomicznym.
Źródło: ISBnews