Dino Polska może z opóźnieniem zrealizować umowę nabycia 75% udziałów eZebra lub też względnie możliwe jest niedojście tej transakcji do skutku, ze względu na decyzję sądu w Lublinie o zabezpieczeniu roszczenia wnioskodawcy ws. uznania, iż warunkowa umowa jest bezskuteczna w stosunku do wnioskodawcy, podała spółka.
„21 listopada 2023 r. spółka powzięła informację od wspólników eZebra.pl sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (eZebra) o wydaniu w dniu 20 listopada 2023 r. przez Sąd Okręgowy w Lublinie, I Wydział Cywilny postanowienia, w którym udzielono zabezpieczenia roszczenia wnioskodawcy dotyczącego uznania, że przedwstępna warunkowa umowa sprzedaży udziałów i umowa wspólników, zawarta przez spółkę z eZebra i jej wspólnikami w dniu 17 października 2023 r., jest bezskuteczna w stosunku do wnioskodawcy” – czytamy w komunikacie.
„Powyższe postanowienie sądu może spowodować opóźnienie realizacji umowy nabycia i objęcia udziałów eZebra przez spółkę, względnie niedojście tej transakcji do skutku. Spółka oraz wspólnicy eZebra nie zgadzają się z ww. postanowieniem w całości oraz rozważą podjęcie odpowiednich kroków prawnych” – czytamy dalej.
W październiku Dino Polska podawała, że zawarła ze spółką eZebra.pl oraz jej wspólnikami przedwstępną warunkową umowę, na podstawie której w wyniku nabycia istniejących udziałów od założycieli oraz po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego eZebra i objęciu nowo utworzonych udziałów, Dino Polska stanie się docelowo właścicielem 75% udziałów eZebra. Cena za udziały wyniesie około 61 mln zł (cena sprzedaży), z czego 11,5 mln zł zasili eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, a kwota około 49,5 mln zł będzie stanowić zapłatę za istniejące udziały odkupywane przez spółkę od założycieli. Cena sprzedaży zostanie skorygowania o dług netto i różnicę w kapitale obrotowym eZebra, JTG oraz 3BOOM na dzień zamknięcia.
eZebra jest drogerią internetową działająca na rynku polskim. Działalność prowadzona jest w tradycyjnym modelu handlowym, w oparciu o wynajmowany magazyn, z którego towary, uprzednio zakupione od producentów, są wysyłane do klientów detalicznych składających zamówienia na stronie internetowej eZebra.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.
Źródło: ISBnews