Esotiq & Henderson odnotował 5,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I-III kw. 2023 r. wobec 9,19 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 11,51 mln zł wobec 11,38 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 22,9 mln zł, o 0,9% więcej r/r.
„Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował po trzech kwartałach br. 204,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (+9,8% r/r), co jest historycznie najlepszym wynikiem po dziewięciu miesiącach roku. EBITDA osiągnęła 22,9 mln zł (+0,9% r/r), zysk operacyjny 11,5 mln zł (+1,1% r/r) a zysk netto był niższy o 45,3% r/r i wyniósł 5 mln zł. W analogicznym okresie ub.r. spółka zaksięgowała 2,4 mln zł zysku ze sprzedaży akcji własnych, a w obecnym kwartale ok. 750 tys. zł wyniosły koszty sprzedaży akcji z programu motywacyjnego (w 2022 r. ten koszt pojawił się w IV kwartale). Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 50,3 mln zł, a marża brutto na sprzedaży w trzecim kwartale 2023 r. ukształtowała się na poziomie 61,3% (+2,4 pkt proc. r/r). Na koniec września br. liczba llientek w programie Esotiq Club przekroczyła 1 500 tys.” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 204,35 mln zł w I-III kw. 2023 r. wobec 181,64 mln zł rok wcześniej.
„To był kolejny udany kwartał dla Grupy Esotiq & Henderson. Po raz kolejny zanotowaliśmy rekord sprzedaży utrzymując marżę brutto na sprzedaży powyżej 61%. Niewielki spadek marży brutto na sprzedaży w porównaniu z drugim kwartałem tego roku, jest efektem zwiększonych wyprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu stanu zapasów, gdyż w trzecim kwartale wyprzedawaliśmy starsze sezony. Wciąż skupiamy na generowaniu sprzedaży i maksymalizacji marży brutto. Przed nami okres świąteczny, który jest najważniejszym okresem w branży. Jesteśmy przygotowani, żeby wykorzystać ten czas jak najlepiej” – powiedział p.o. prezesa Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie.
Grupa odnotowała również rekordową sprzedaż w Internecie, która w III kwartale br. wzrosła do 16 mln zł (+38% r/r), czyli osiągnęła wynik zbliżony do sprzedaży uzyskanej w sklepach stacjonarnych. W pierwszych dziewięciu miesiącach br. wynik ze sprzedaży Internetowej wzrósł o +39% r/r i ukształtował się na poziomie 40 mln zł. Dobry rezultat został osiągnięty również na rynku niemieckim – prawie dwukrotny wzrost sprzedaży Internetowej (+85% r/r), podano również.
Na koniec III kwartału 2023 r. grupa posiadała 286 salonów o łącznej powierzchni 17 643 m2 . Niewielki spadek powierzchni o 4% r/r był spowodowany głównie zamknięciami salonów w Polsce. 26 września 2023 roku został otwarty drugi salon w Serbii, gdzie spółka zgodnie z planem chce dążyć do otwarcia 5 salonów w całym roku.
„Zamknięcia salonów w Polsce są efektem tego, że stawiamy na jakość lokalizacji i chcemy mieć salony o największej rentowności w stosunku do posiadanego towaru. Z kolei zamknięcie salonu w Stuttgarcie w Niemczech podyktowane było realizacją idei, że skupiamy się na sprzedaży e-commerce oraz rozwijamy dział marketplace” – dodał Skrzypek.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 6,02 mln zł wobec 8,42 mln zł zysku rok wcześniej.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews