Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły poziom sprzedaży o 6,7% r/r w listopadzie, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 4,9%, a ich średnia wartość koszyka wzrosła o 1,7%, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
Sprzedaż w listopadzie była o 12% wyższa niż we wrześniu, a odpowiadały za to: wzrost liczby zamówień (12,6%) i spadek średniej wartości zamówienia (-0,5%).
Październikowy odczyt wskaźnika wyniósł rekordowe 150 pkt wobec 134 pkt miesiąc wcześniej i 141 pkt rok wcześniej.
„Jak co roku listopad okazał się dobrym miesiącem dla e-commerce-u. W Black Friday sprzedaż wśród naszych sprzedawców była o niemal 60% wyższa niż w poprzedzający piątek, 17 listopada. Jest to wypadkowa wzrostu liczby zamówień o 34% oraz 18-proc. wzrostu średniej wartości zamówienia” – skomentował Head of Strategy w BaseLinker Łukasz Juśkiewicz, cytowany w komunikacie.
Listopadowe dane pokazują, jak bardzo sprzedaż za granicę napędza polski e-handel. Wartość sprzedaży cross-border r/r wzrosła o niemal 14%. To ponad 2,5-krotnie szybciej niż wzrost sprzedaży krajowej w tym okresie, podkreślono.
BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-boarder.
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. BaseLinker podaje, że jest największym w Europie systemem do zarządzania i automatyzacji sprzedaży e-commerce.
Źródło: ISBnews