Comarch podpisał umowę z największym ukraińskim operatorem telekomunikacyjnym – Kyivstar, aby pomóc mu usprawnić działania serwisowe w terenie, podała spółka.
„Obsługujący 24,3 mln abonentów sieci komórkowej i kolejne 1,1 mln klientów korzystających z usług internetowych, Kyivstar stanął przed ogromnym zadaniem modernizacji oraz ulepszenia procesów usług świadczonych w terenie. Firma odpowiada za zapewnianie sprawnego działania, utrzymanie, a także prewencyjną konserwację sprzętu obsługującego 1,1 mln gospodarstw i ponad 32 tys. obiektów w sieci RAN w Ukrainie. Skala przedsięwzięcia wymusiła zrezygnowanie z dotychczasowych procedur serwisowych w terenie, aby skutecznie osiągnąć wyznaczone cele” – czytamy w komunikacie.
Dzięki wdrożeniu produktu Comarch Field Service Management Kyivstar będzie mogła wdrożyć sprawniejsze, zautomatyzowane procesy, co ułatwi konserwację infrastruktury oraz planowanie tras dla techników. Jednocześnie możliwe będzie śledzenie zadań w czasie rzeczywistym przy równoczesnym gromadzeniu danych niezbędnych do terminowej i precyzyjnej analizy prowadzonych działań, wskazano również.
„Podpisanie umowy na początku tego roku poprzedziły dwa lata rozmów. Uważnie i aktywnie słuchaliśmy Kyivstar, upewniając się, że dobrze rozumiemy ich wymagania, zanim przedstawiliśmy ofertę zarządzania usługami w terenie przy użyciu Comarch FSM. W ten sposób byliśmy w stanie możliwie najlepiej wyjść naprzeciw potrzebom biznesowym naszego ukraińskiego sąsiada i pomóc mu w osiągnięciu jego celów” – powiedział dyrektor działu konsultingu w sektorze telekomunikacji w Comarch Tymoteusz Wrona, cytowany w materiale.
Dyrektor działu wsparcia operacyjnego w Kyivstar Vitaliy Gubenko stwierdził, że wieloletnie doświadczenie Comarch w sektorze FSM pomogło udowodnić, iż partnerstwo z polską firmą to krok w dobrą stronę.
„Opowiadamy za świadczenie obszernego portfolio usług telekomunikacyjnych oraz IT dla ponad 24 mln abonentów. Przez 25 lat było to naszym najważniejszym priorytetem, lecz jako firma odpowiedzialna społecznie dostrzegamy, jak dalece istotniejsze stało się to zadanie w obliczu wojny. Comarch poprowadzi nas przez proces usprawniania oraz automatyzacji naszych ekspansywnych, szeroko zakrojonych geograficznie działań związanych z zarządzaniem usługami w terenie, jednocześnie dostarczając produkt zaprojektowany, by sprostać wyzwaniom stojącym przed Kyivstar w tej dziedzinie” – dodał.
Comarch specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.; spółka wchodzi w skład indeksu mWIG40. W 2022 r. miała 1,86 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews