Woodpecker odnotował 93 tys. zł jednostkowego zysku netto w IV kw. 2023 r. wobec 1,85 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,15 mln zł wobec 2,01 mln zł zysku rok wcześniej.
„Marża EBITDA w IV kwartale 2023 r. wyniosła 12,12%, co oznacza spadek o 18,21 punktów procentowych w porównaniu z marżą uzyskaną w czwartym kwartale 2022 roku (30,33%). W stosunku do poprzedniego kwartału marża EBITDA polepszyła się o 1,48 punktu procentowego” – czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,51 mln zł w IV kw. 2023 r. wobec 6,9 mln zł rok wcześniej.
W całym 2023 r. spółka miała 1,73 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 5,13 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 26,54 mln zł w porównaniu z 23,21 mln zł rok wcześniej.
W listopadzie 2023 roku, spółka wprowadziła nowy cennik w celu dostosowania swojej oferty do oczekiwań użytkowników. Nowe metryki, takie jak liczba kontaktowanych potencjalnych klientów (contacted prospects), liczba przechowywanych potencjalnych klientów (stored prospects) oraz liczba aktywnych klientów dla agencji (active clients), są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na modele cenowe, które odzwierciedlają rzeczywiste wykorzystanie usług. Z nowych metryk korzystają już wszyscy nowi klienci, którzy rozpoczęli współpracę z Woodpeckerem po 15 listopada 2023 roku, zapowiedziano w komunikacie poświęconym wynikom.
„Proces przejścia obecnych klientów na nowy cennik jest przewidziany na pierwszy kwartał tego roku, co oznacza, że pełne efekty wprowadzenia nowej struktury cenowej ukażą się w drugim kwartale 2024 roku, kiedy to cała baza klientów będzie korzystać już z zaktualizowanej oferty” – czytamy dalej.
Woodpecker.co to notowana na NewConnect spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność rozwoju biznesu poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej.
Źródło: ISBnews