PKP Intercity odebrało do tej pory 60 z 90 wagonów zmodernizowanych przez firmę H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, podał przewoźnik. Modernizacja została wykonana w ramach zamówienia z 2022 r. wartego niemal 495 mln zł brutto. Spółka odbierze wszystkie zmodernizowane wagony najpóźniej w IV kwartale 2024 roku.
„Kolejne zmodernizowane wagony jakie do nas spływają istotnie przyczynią się do podniesienia komfortu podróży naszymi pociągami. Stale dążymy do tego, by zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną spółki do 2030 roku cały nasz tabor był w pełni nowy lub zmodernizowany a podróż była bezpieczna i wygodna” – powiedział członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk, cytowany w komunikacie.
„Cieszy nas fakt, że nadal pozostajemy jednym z istotnych partnerów PKP Intercity w zakresie odnowy eksploatowanego taboru. Dokładamy wszelkich starań, by maksymalnie skracać terminy dostaw wagonów, by jak najszybciej mogli z nich korzystać podróżni – obecnie wyprzedzamy harmonogram o ponad dwa miesiące” – dodał prezes H. Cegielski – FPS Marcin Rodek.
W unowocześnionych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej, automatycznych drzwi oraz toalet z zamkniętym obiegiem. W pojazdach znajduje się monitoring, dostępne są także oznaczenia w alfabecie Braille’a. Wózki jezdne zostały wymienione na nowe i cichsze. Wagony są dostosowane do prędkości 160 km/h. Po modernizacji pojazdy będą kursować jako wagony przedziałowe drugiej klasy w pociągach kategorii InterCity (IC), podano także.
Pierwsze zmodernizowane wagony spółka odebrała już w sierpniu 2023 roku.
Dotychczas PKP IC zrealizowało inwestycje taborowe opiewające na kwotę 11 mld zł brutto. Zmodernizowanych zostało ponad 900 wagonów przewoźnika, 167 lokomotyw oraz 14 EZT. Spółka zakupiła z kolei 81 nowych wagonów, 43 nowe lokomotywy oraz 12 nowych EZT.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2023 r. miał ok. 68 mln pasażerów.
Źródło: ISBnews