Benefit Systems widzi sprzyjające warunki do rozwoju biznesu na polskim i zagranicznych rynkach, a szacowany spadek liczby kart sportowych w segmencie zagranica w I kw. br. jest przejściowy, ocenił członek zarządu ds. finansowych Marcin Fojudzki. Według niego, polski konsument „wydaje się mocny”.
„Karty sportowe to kontynuacja pozytywnych trendów. […] Jeśli chodzi o początek 2024 r., to nadal widzimy pozytywny trend i sprzyjające warunki do rozwoju biznesu. […] Jesteśmy pozytywnie nastawieni, jak chodzi o perspektywy na cały 2024 r.” – powiedział Fojudzki podczas konferencji prasowej.
W Polsce liczba kart wyniosła szacunkowo 1 509 tys. w I kw. br. wobec 1 425 tys. kwartał wcześniej, a za granicą – 488 tys. wobec 495 tys. w IV kw. 2023 r.
„[W segmencie zagranica] mamy lekki spadek w I kw. 2024 r. Może być to rzeczywiście lekki wyłom w dotychczasowej ścieżce rozwoju i różnica od zachowania rynku polskiego. Ma to jednak swoje przyczyny – rok 2023 to bardzo intensywna praca nad repozycjonowaniem cenowym i poprawą rentowności naszych głównych rynków w Czechach i Bułgarii. Spadek na początku 2024 w zdecydowanej mierze wynika ze zdecydowanej podwyżki cen za karty Multisport na rynku czeskim, w połączeniu ze zmianami legislacyjnymi, polegającymi na tym, że benefity pracownicze nie są doliczane do 'PITów’, tylko do pewnego poziomu. […] To spowodowało, że karty w pewien sposób wirtualnie zaczęły rywalizować z innymi benefitami pracowniczymi” – wyjaśnił.
„Ta reakcja jest […] przejściowa i wynika ze standardowego zachowania elastyczności popytu. Strategicznie nie widzimy żadnych niepokojących zmian” – podkreślił.
Pytany o zagrożenia na rynku polskim wskazał, że „ciężko” takie znaleźć.
„Polski konsument wydaje się mocny. Spadająca inflacja przy ciągłych jeszcze podwyżkach wynagrodzeń wydaje się sugerować, że popyt konsumencki powinien być 'na miejscu’. Relatywna cena karty Multisport vs. wzrost wynagrodzeń czy średnie wynagrodzenia w gospodarce wydaje się być coraz bardziej atrakcyjna, rynek pracy wydaje się być mocny. Ciężko znaleźć czynniki, które by mogły wpłynąć [negatywnie] na potencjał dalszego rozwoju” – powiedział Fojudzki.
„Jeśli chodzi o rynki zagraniczne, […] strukturalnie również nie wydaje się, żeby były przeszkody, by rosnąć dalej. Może ewentualnie odrobinę wahać się tempo tego wzrostu, ale nadal głęboko wierzymy, że sporo wolumenów i kart do zdobycia na tych wszystkich rynkach jest przed nami” – zakończył.
W prezentacji wynikowej Benefit Systems podał, że chce dodać 150 tys. kart w Polsce i max. 80 tys. za granicą w 2024 r. W listopadzie spółka zapowiadała dodanie w 2024 r. ok. 150 tys. kart w Polsce i 100 tys. za granicą w 2024 r. Spółka podała też, że szacunkowa liczba aktywnych kart sportowych Benefit Systems wynosi szacunkowo 1 508,8 tys. szt. w segmencie Polska oraz 487,7 tys. szt. w segmencie zagranica wg stanu na marzec 2024 r.
Grupa kapitałowa Benefit Systems jest dostawcą rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych w zakresie m.in. kart sportowych oraz kultury i rozrywki (Program Kinowy, MultiTeatr). Od 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews