Answear obserwuje pozytywne symptomy odbudowy popytu konsumenckiego na polskim rynku. Na innych rynkach grupy jest trochę słabiej, poinformował prezes Krzysztof Bajołek.
„Myślę, że najtrudniejszy okres mamy za sobą, złotówka wydaje się już solidnie wzmocniona, koszty marketingowe się ustabilizowały, logistyka nawet tanieje, tak więc trudniejszy okres dla ecommerce chyba już za nami. Jeśli chodzi o konsumpcję, to widzimy pewne różnice odnośnie popytu na 12 rynkach na których jesteśmy. W Polsce wydaję się, że już widać pozytywne symptomy, natomiast nie jest to jeszcze sytuacja występująca na każdym z naszych rynków” – powiedział Bajołek dziennikarzom.
Wśród tegorocznych priorytetów Answear wymienił powrót do wcześniejszej dynamiki wzrostów i jak najszybszy breakeven marki PRM.
„Będzie dobrze jak się to uda, a reszta wydaje się pod kontrolą” – wskazał prezes.
Dodał, że Answear czuje się komfortowo z kapitałem obrotowym.
„Tradycyjnie podchodzimy konserwatywnie, może nawet za bardzo bo w IV kw. 2023 dość mocno przykręciliśmy zakupy. Ale przez to mamy komfortową sytuację gotówkową” – powiedział Bajołek.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews