Creepy Jar odnotował 18,33 mln zł jednostkowego zysku netto w 2023 r. wobec 36,46 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 15,76 mln zł wobec 36,06 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 17,1 mln zł wobec 37,1 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 37,5 mln zł w 2023 r. wobec 54,91 mln zł rok wcześniej.
„Spadek przychodów ze sprzedaży o 32% w ujęciu rocznym wynika z malejącej sprzedaży gry 'Green Hell’ na kluczowych platformach. Jest to związane z naturalnym cyklem starzenia się produktu, którego premiera w wersji early access odbyła się w 2018 r. Gra jest już dostępna na wszystkich najważniejszych platformach: PC/Steam, w wersji na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch oraz 'Green Hell VR’ na platformach wirtualnej rzeczywistości (m.in. Oculus Quest 2, Oculus Rift, Steam, PlayStation VR2). Udział sprzedaży na PC/Steam w przychodach ze sprzedaży emitenta stanowił 52% w 2023 r. oraz 47% w 2022 r. Natomiast łączny udział sprzedaży na Steam oraz na konsolach PlayStation i Xbox w przychodach ze sprzedaży w raportowanym okresie wyniósł ponad 79%” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Sprzedaż brutto „Green Hell” w ujęciu ilościowym w 2023 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 1,09 mln egzemplarzy, z czego 248 tys. sztuk na konsolach PlayStation i Xbox. 30 października 2023 r. sprzedaż brutto „Green Hell” na platformach PC/Steam, PlayStation oraz Xbox narastająco przekroczyła poziom 5 mln sprzedanych egzemplarzy, przypomniano.
„W sierpniu 2023 r. minęło 5 lat od dnia premiery 'Green Hell’ w formule early access na platformie Steam. Gra jest regularnie rozwijana i wzbogacana o nowy, bezpłatny kontent. Dotychczasowe łączne przychody netto Creepy Jar S.A. z tego IP od rozpoczęcia sprzedaży do końca lipca 2023 r. wyniosły ponad 173 mln zł, przy łącznych nakładach na produkcję i rozwój tytułu w wysokości ok. 16,8 mln zł (w okresie od rozpoczęcia produkcji do 31 lipca 2023 r.)” – czytamy dalej w sprawozdaniu.
Koszty działalności operacyjnej w 2023 r. wyniosły 21 mln zł i były o 2,3 mln zł wyższe niż rok wcześniej (wzrost o 12% r/r). Największą pozycję stanowiły wynagrodzenia (blisko 8,0 mln zł wobec 10,5 mln zł rok wcześniej) oraz usługi obce (9,5 mln zł). W raportowanym okresie rozpoznano koszt wynagrodzeń w związku z realizacją programu motywacyjnego na lata 2023-2025 w wysokości 4,5 mln zł (w porównaniu do 7,1 mln zł rozpoznanych rok wcześniej w związku z realizacją programu motywacyjnego na lata 2020-2022). W 2023 r. koszt usług obcych wzrósł o 3,6 mln zł (wzrost o 61%) r/r głównie w wyniku wyższych kosztów usług związanych z produkcją gier (wzrost o 1,9 mln zł) oraz wyższych kosztów marketingu (wzrost o blisko 1,2 mln zł), podano także.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews