Gamivo odnotowało 0,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2024 r. wobec 3,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,98 mln zł wobec 2,94 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,3 mln zł wobec 3,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3,65 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 12,42 mln zł rok wcześniej.
„Za nami bardzo ważny okres w nowej historii Gamivo, w którym pokazaliśmy jakie efekty generuje wdrożona nowa strategia rozwoju naszej spółki. Wypracowane wyniki finansowe obrazują, że przyjęty plan rozwoju przynosi pożądane efekty, oczywiście wyniki są niższe niż w rekordowym I kwartale 2023 r., który był wspierany globalnymi premierami i korzystną sytuacją rynkową. Jednak pomimo sprzedaży spółki Gamivo.com Ltd. osiągnęliśmy wynik EBITDA i netto na poziomie III kwartału 2023 r., jesteśmy zadowoleni z optymalizacji naszej działalności” – powiedział prezes Gamivo Mateusz Śmieżewski, cytowany w komunikacie.
„Istotnym krokiem było podniesienie wysokości opłaty licencyjnej, co pozwala nam na generowanie jeszcze większych przychodów z naszej podstawowej działalności – udostępniania licencji operatorom platformy. Nowe stawki i skorygowany podział obowiązków lepiej odpowiadają rynkowym wymogom, więc są to rozwiązania korzystne dla wszystkich stron. Na początku 2024 roku wyprowadziliśmy też usprawnienia do gry QuizVenture – jest to jeden z projektów, które w dalszej perspektywie mają nam pozwolić na dywersyfikację biznesu i odkrywanie nowych ścieżek rozwoju. Chcemy dodać nowe funkcjonalności w tym te nastawione na monetyzację” – dodał.
Gra QuizVenture pojawiła się też w serwisie Google Play i jest dostępna dla wszystkich posiadaczy urządzeń z systemem Android. Spółka koncentruje się na dalszym rozwoju platformy Gamivo i budowaniu nowych partnerstw biznesowych, właśnie z obszaru udzielania licencji na korzystanie z platformy firma odnotowuje największe przychody, wskazano w materiale.
Spółka podkreśliła, że był to pierwszy pełny kwartał funkcjonowania Gamivo po wdrożeniu nowej strategii, gdy wyniki spółki napędzane były głównie opłatami licencyjnymi od operatora platformy. W I kw. br. opracowana przez spółkę platforma obsługiwała 5,5 mln zarejestrowanych użytkowników (wzrost o 170 tys. kw/kw) i prawie 1400 dostawców. W kolejnych kwartałach spółka zamierza pozyskać nowe grupy odbiorców i potencjalnych partnerów m.in. przez kampanie marketingowe.
„Wdrożenie nowej strategii pozwoliło na optymalizację i uproszczenie naszego biznesu. Jak widać, efekty są naprawdę dobre. Skupiliśmy się na sercu naszej działalności i kluczowych wartościach dla klientów. Osiągnęliśmy wyższą efektywność, zwiększyliśmy liczbę obsługiwanych dostawców, a także zasięgi na międzynarodowych rynkach. Nowa strategia otwiera też drogę do dywersyfikacji biznesu, a zapewnienie większej różnorodności na naszej platformie owocuje lepiej dopasowanymi ofertami dla graczy i innych klientów” – wyjaśnił członek zarządu Tomasz Lewandowski.
„W kolejnych miesiącach stawiamy na nowe partnerstwa, szersze kampanie marketingowe i pozyskanie nowych grup odbiorców. W I kwartale na naszej platformie było 5,5 mln użytkowników, co dało wzrost o 170 tys. kont kwartał do kwartału. To świetny wynik, który z pewnością przełoży się na wzrost biznesu, gdyż większa liczba klientów i transakcji wpływa na wysokość opłaty licencyjnej. Nieustająco rozwijamy też platformę, dodając nowe opcje odpowiadające na potrzeby zarówno klientów i dostawców” – dodał.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 0,8 mln zł wobec 0,1 mln zł rok wcześniej.
Gamivo to platforma transakcyjna do gier i towarów cyfrowych. Została założona w 2017 roku przez zespół osób z doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Spółka zadebiutowała na NewConnect w 2021 r.
Źródło: ISBnews