Grupa Wittchen – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – uruchomiła swój pierwszy, flagowy salon w Niemczech, w centrum handlowym Westfield Centro, w Oberhausen, podała spółka. Grupa zamierza w tym roku otworzyć także własne sklepy stacjonarne w Austrii oraz kolejne salony w Rumunii.
Nowy sklep Wittchen w Niemczech znajduje się w Oberhausen (Nadrenia-Północna Westfalia) w centrum handlowym Westfield Centro. Salon ma powierzchnię ponad 150 m2 i tak jak inne salony marki opiera się na modułowym koncepcie pozwalającym elastycznie wyznaczać różne strefy sklepu, eksponując zróżnicowany asortyment, podano.
„Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju sprzedaży w krajach niemieckojęzycznych. To duże i zamożne rynki, a ich potencjał zbadaliśmy już poprzez sprzedaż online. Niemcy są obecnie naszym największym rynkiem zagranicznym, pomimo że dotychczas nie działał tam ani jeden salon Wittchen. Sklep stacjonarny traktujemy jako wizytówkę marki, miejsce gdzie klienci mogą obejrzeć towary, uzyskać poradę sprzedawcy, zetknąć się z wysoką jakością produktów i obsługi, jaką oferujemy” – powiedział prezes Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.
Otwarcie salonu stacjonarnego w Niemczech jest efektem konsekwentnej realizacji 3-etapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne. Pierwszym krokiem jest sprzedaż produktów Wittchen poprzez zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. Następnie Wittchen uruchamia własny sklep internetowy, uważnie obserwując popyt na danym rynku, by w ostatnim kroku otworzyć w danym kraju salon stacjonarny (showroom), podkreślono w materiale.
W ubiegłym roku Grupa Wittchen otworzyła sklepy stacjonarne w Rumunii oraz Słowacji, zaś na początku tego roku uruchomiła własny sklep online w Austrii i niebawem uruchomi tam także sklepy stacjonarne, zapowiedziano także.
„Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych). Obecnie do listy krajów, gdzie działają salony stacjonarne Wittchen, dołączają Niemcy, zaś wkrótce będzie to również Austria. Przybędzie też placówek w Rumunii, gdzie Grupa zamierza uruchomić kolejne salony w Bukareszcie. W 2023 roku sprzedaż zagraniczna stanowiła około 22% łącznych przychodów Grupy Wittchen, które wyniosły ponad 467 mln zł” – czytamy dalej w komunikacie.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467 mln zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews