Bloober Team odnotował 15,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 3,18 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 17,2 mln zł wobec 4,38 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 42,37 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 30,47 mln zł rok wcześniej.
„Grupa kapitałowa Bloober Team wypracowała 42,37 mln zł przychodu ze sprzedaży w I kwartale 2024 r., co stanowi rekord w historii spółki i jest lepszy o 39% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku” – podkreślono w komunikacie poświęconym wynikom.
„Nasze rekordowe wyniki pokazują, że idziemy w dobrym kierunku, a w bieżącym roku – zgodnie z naszym planem nie tylko umacniamy naszą pozycję w branży, ale przeskakujemy do znacznie wyższej ligi developerów gier. Dzięki temu możemy tworzyć coraz większe produkcje, ale przede wszystkim mamy stabilny biznes, którego nie wywróci nawet mocne uderzenie (o jakie nietrudno w tych czasach)” – skomentował prezes Piotr Babieno, cytowany w komunikacie.
Obecnie firma skupia się nad dwiema dużymi produkcjami: „Silent Hill 2” wraz z Konami oraz projektem o kodowej nazwie „C” – grze opartej o własne IP we współpracy z Private Division (Take-Two Interactive). Ponadto spółka realizuje wiele projektów w ramach realizacji strategii 2nd party. W lutym Bloober Team otworzył nowy brand Broken Mirror Games, który funkcjonuje w ramach spółki Bloober Team. Nowa marka odpowiedzialna jest za produkowanie i wydawanie gier, które powstają w ramach segmentu 2nd party. Są to projekty deweloperskie, realizowane produkcyjnie we współpracy z podmiotami zewnętrznymi oraz spółkami zależnymi i stowarzyszonymi Bloober Team. Będą one wydawane głównie w formule self-publishing przez samą spółkę (pod marką Broken Mirror Games), wskazano w materiale.
„Stworzyliśmy markę Broken Mirror Games, by wykładniczo zwiększyć nasz potencjał i rozszerzyć współpracę z innymi twórcami, którzy niejednokrotnie przeżywają ciężkie chwile na obecnym rynku. Posiadając coraz większe know-how, powoli i odpowiedzialnie zmierzamy w kierunku self-publishingu jako dominującego elementu naszego biznesu. To oczywiście jest spójne z naszą średnio- i długoterminową strategią. Nasze wyniki pozwalają nam dalej budować fundamenty przyszłości. Wierzymy, że nowe 15-lecie będzie dla Bloober Team wspaniałym okresem” – podsumował prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 14,55 mln zł wobec 3,32 mln zł zysku rok wcześniej.
Bloober Team, założony w 2008 r., podaje, że jest jednym z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Spółka była notowana na NewConnect od 2011 r., a w styczniu 2024 r. przeniosła się na rynek główny GPW.
Źródło: ISBnews