LPP liczy na podobną dynamikę wzrostu sprzedaży w II kw. r.obr. 2024 (maj-lipiec 2024 r.) jak w I kw., poinformował wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.
„Widać pewną sezonowość sprzedaży i miesiąc maj był troszkę gorszy, jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, ale teraz wchodzimy w czerwiec, gdzie te dynamiki przyspieszają i jesteśmy tuż u progu okresu wyprzedażowego, który zawsze ma bardzo dobre dynamiki sprzedażowe. Powiedziałbym więc, że jeśli chodzi o cały kwartał – poczekajmy, oczywiście, do końca lipca – to wydaje się, że patrząc na sprzedaż kolekcji letnich, które są bardzo dobre, ta dynamika może być na koniec kwartału drugiego podobna do tej z kwartału pierwszego” – powiedział Lutkiewicz podczas wideokonferencji.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4306 mln zł w I kw. r.obr. 2024, co jest wynikiem wyższym o 18,3% r/r (w walutach stałych – o 25,5%).
W prezentacji wynikowej spółka podała zaś, że spodziewa się „znacząco wyższej” r/r marży brutto na sprzedaży w II kw. r.obr. 2024. Marża brutto na sprzedaży w II kw. r.obr. 2023 wyniosła 47,9%, zaś w I kw. r.obr. 2024 sięgnęła 52,1%. Spółka podtrzymała też cel ok. 21 mld zł przychodów Grupy w r. obr. 2024, marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53% i utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/sprzedaż poniżej 40%). Planowane wydatki inwestycyjne wynoszą 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews