Rohlig SUUS Logistics uruchomił wirtualną platformę zakupową, która umożliwia publikację zapytań ofertowych, składanie propozycji przez partnerów biznesowych oraz prowadzenie negocjacji, również z pomocą aukcji elektronicznych. Pozwala ona także monitorować, raportować i analizować niemal wszystkie dane dotyczące procesów zakupowych. Dostęp do niej mają zarówno pracownicy SUUS-a, jak i partnerzy biznesowi zaproszeni do postępowania ofertowego, podała spółka.
„W ramach transformacji procesów zakupowych rezygnujemy z administracyjnej obsługi zamówień i przechodzimy do wyższego poziomu strategicznego, czyli zarządzania kategoriami zakupowymi zależnie od złożoności rynku i krytyczności zakupu. Platforma pozwala nam ujednolicić, uprościć i przyspieszyć proces zakupów, co ma realny wpływ na zwiększenie naszej efektywności oraz optymalizację kosztów. Dzięki nowemu narzędziu jesteśmy też w stanie znacząco podnieść konkurencyjność i niezawodność naszego łańcucha dostaw. Zwiększając transparentność procesu zakupowego, zwiększamy wiarygodność SUUSa jako długoterminowego i rzetelnego partnera biznesowego” – powiedziała procurement & administration director Agnieszka Małecka, cytowana w komunikacie.
Platforma zakupowa jest dostępna w języku polskim i angielskim. Projekt powstał we współpracy z firmą consultingową Profitia Management Consultants.
Rohlig SUUS Logistics jest jednym z największych operatorów logistycznych w Europie Środkowej. Firma specjalizuje się w zarządzaniu logistyką i globalnymi łańcuchami dostaw. Realizuje procesy spedycyjne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i intermodalny, a także wdraża projekty logistyki kontraktowej. W 2022 r. spółka wygenerowała przychody w wysokości 2,29 mld zł.
Źródło: ISBnews