PTWP-Online, podmiot zależny w Grupie PTWP, rozważa poszukiwanie inwestora strategicznego, pozyskanie nowych partnerów lub sprzedaż udziałów w spółce Farmer Direct, właścicielu serwisu Lokalny Rolnik i Wojny Warzyw, podała PTWP.
„W wyniku objęcia udziałów spółka PTWP Online zwiększyła udział w kapitale zakładowym do 72,42%, stanowiących 72,42% udziału w liczbie głosów spółki Farmer Direct. Objęcie udziałów w spółce i jej dokapitalizowanie jest związane z rozpoczęciem przeglądu możliwości reorganizacyjnych w zakresie dalszego udziału PTWP-Online w spółce Farmer Direct. Celem przeglądu jest rozpoznanie i wybór odpowiedniego wariantu i kierunku reorganizacji. PTWP-Online rozważa poszukiwanie inwestora strategicznego, pozyskanie nowych partnerów do inwestycji w spółkę lub sprzedaż udziałów w spółce” – czytamy w komunikacie.
Grupa Farmer Direct jest właścicielem wirtualnego targu z ponad 2,8 tys. produktów dostępnych na platformie każdego dnia. LokalnyRolnik.pl jest serwisem e-commerce działającym w kategorii e-grocery. Platforma pozwala na zakupy od lokalnych rolników, rzemieślników, producentów, wytwórców. W grudniu 2023 roku Lokalny Rolnik połączył siły z Wojną Warzyw, podano.
Spółka podkreśliła też, że Lokalny Rolnik pozwala na etyczne zakupy – wprowadzone rozwiązania logistyczne pozwalają zmniejszać ślad węglowy oraz niwelować do zera problem marnowania żywności na poziomie dystrybucji i dostarczać rzemieślnicze jedzenie, wytworzone w sposób zrównoważony, we współpracy z zaufanymi rolnikami i małymi wytwórcami. Z kolei Wojna Warzyw prowadzi sprzedaż paczek z nieidealnymi wizualnie warzywami, owocami oraz innymi produktami.
„Lokalny Rolnik ma ogromny potencjał. To ESG w praktyce, nasze podejście i filozofia biznesowa wpisują się w trendy rynku spożywczego i potrzeby świadomego, współczesnego konsumenta. Wierzymy, że we współpracy ze strategicznym partnerem, który wniesie know-how zarówno z branży spożywczej, jak i z obszaru e-commerce, mamy nieograniczone możliwości rozwoju i skalowania biznesu w dłuższej perspektywie czasowej” – powiedział CEO Farmer Direct Marcin Rudzik, cytowany w materiale.
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości prowadzi działalność w trzech głównych obszarach: digital – jako wydawca specjalistycznych portali internetowych oraz prowadzący platformy e-commerce; w obszarze wydawania czasopism i organizacji wydarzeń branżowych, m.in. kongresów, konferencji, targów, a także w obszarze zarządzania, poprzez spółkę zależną PTWP Event Center, infrastrukturą obiektów targowo-kongresowych i widowiskowych.
Źródło: ISBnews