Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w złotym, o 0,1% r/r w II kwartale br., zaś w euro zwiększyła się o 5,7% r/r do 5 788 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL, liczona w złotych) spadła w tym okresie o 4,6% r/r.
W całym I półroczu br. sprzedaż ogółem liczona w PLN wzrosła o 4,5%, w tym LFL – zanotowała spadek o 0,2%, natomiast liczona w euro zwiększyła się o 11,9% r/r i wyniosła 11 539 mln euro, podano.
„W obliczu słabego rynku detalicznego handlu żywnością i silnej konkurencji Biedronka wykorzystała swoją dynamikę handlową i zwiększyła inwestycje cenowe. Zdolności zespołu i niezwykła praca pozwoliły sieci wzmocnić bazę klientów, zwiększyć wolumeny w całym okresie i jeszcze bardziej zwiększyć udział w rynku w pierwszym półroczu” – czytamy w komunikacie.
„Biedronka skupiła się na oferowaniu najlepszych cen polskim konsumentom. W wyraźnie bardziej promocyjnym otoczeniu, sieć zintensyfikowała swoją strategię handlową i działała z wysoką deflacją w koszyku. Zachowując preferencje polskich konsumentów, Biedronka odnotowała solidny wzrost wolumenów LFL, pomimo trudnego porównania z dobrymi wynikami z poprzedniego roku. Firma zwiększyła liczbę wizyt w sklepach i zdobyła udział w rynku” – podano.
EBITDA wzrosła o 0,7% (-6% w walucie lokalnej). Znaczna deflacja koszyka w stosunku do wzrostu LFL, silne inwestycje cenowe i znaczny wzrost kosztów osobowych również wywarły presję na marżę EBITDA, która wyniosła 7,6% (8,5% w I półr. 2023 r.).
W I poł. 2024 r. wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins wzrósł o 3,5% r/r do 1 040 mln euro. Przychody grupy wzrosły w tym okresie o 12,3% r/r do 16 298 mln euro.
Capex na sieć Biedronka wyniósł 121 mln euro w I poł. br. (i stanowił 31% nakładów inwestycyjnych grupy) wobec 196 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 43% nakładów grupy).
W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 60 sklepów (51 sklepów netto) i przeprowadziła 104 remonty, zwiększając liczbę placówek do 3 620 na koniec czerwca.
Źródło: ISBnews