Biedronka utrzymuje zaplanowane tempo rozwoju sieci – w całym 2024 r. będzie ono zbliżone do ubiegłorocznego; traktuje Słowację jako pierwszy krok w kierunku budowy silnego gracza handlowego w całej Europie Środkowej i Wschodniej, poinformował prezes Luis Araújo.
„Nie, rozwijamy się w takim tempie, jak zaplanowaliśmy. W pierwszej połowie tego roku otworzyliśmy w Polsce nawet więcej sklepów niż rok wcześniej, choć ogółem tempo będzie podobne” – powiedział Araújo w rozmowie z „Pulsem Biznesu”, zapytany, czy gorsze wyniki za I półr. nie wpłyną na plany inwestycyjne, na przykład na plan rozwoju sieci na Słowacji.
„Co do Słowacji – już kilka lat temu zaczęliśmy przygotowywać strategię ekspansji Biedronki w regionie. Chcemy, by była to marka międzynarodowa, a rynek słowacki świetnie nadaje się do postawienia pierwszego kroku. Mimo naturalnych różnic między konsumentami w obu krajach zwyczaje żywieniowe są podobne, a w walce o rynek możemy wykorzystać siłę naszego polskiego łańcucha dostaw. Słowacja, gdzie naszą ekspansją kieruje menedżer z wieloletnim doświadczeniem w grupie Jeronimo Martins i mój bliski współpracownik Maciej Łukowski, będzie naszym pierwszym krokiem w kierunku budowy silnego gracza handlowego w całej Europie Środkowej i Wschodniej” – dodał prezes.
Pod koniec lipca Jeronimo Martins – właściciel sieci – podał, że Biedronka planuje powiększenie sieci sprzedaży o 130-150 placówek netto w tym roku, a także przeprowadzenia remodellingu ok. 275 sklepów.
W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 60 sklepów (51 sklepów netto) i przeprowadziła 104 remonty, zwiększając liczbę placówek do 3 620 na koniec czerwca. Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,58 mln m2 na koniec czerwca br. wobec 2,42 mln m2 rok wcześniej.
Źródło: ISBnews