mPay odnotowało 7 tys. jednostkowego zysku netto w II kw. 2024 r. wobec 61 tys. zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 85 tys. zł wobec 276 tys. zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 0,48 mln zł wobec 0 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,2 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 8,47 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 66 tys. zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 130 tys. zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 18,15 mln zł w porównaniu z 17,04 mln zł rok wcześniej.
„Spółka osiągnęła znaczną poprawę w zakresie rentowności operacyjnej. EBIT wzrósł o 288 tys. zł, czyli o 148,5%, osiągając poziom 482 tys. zł, a EBITDA zwiększyła się o 334 tys. zł, co stanowi wzrost o 62,2%, osiągając poziom 871 tys. zł. Marże EBIT i EBITDA również wzrosły odpowiednio do 2,83% (wzrost o 1,61 punktu procentowego) i 5,11% (wzrost o 1,98 punktu procentowego), co jest pozytywnym sygnałem mimo nieco niższych przychodów (17 044 tys. zł za YTD I poł. 2024 vs 18 153 tys. zł za YTD I poł. 2023)” – czytamy w sprawozdaniu.
„Zysk netto wzrósł o 64 tys.zł, czyli o 96,9%, osiągając poziom 130 tys. zł. Marża netto zwiększyła z 0,67% do 0,76% (wzrost o 0,09 punktu procentowego). Z bilansu spółki mPay SA wynika, że aktywa wzrosły o 8 850 tys. zł, czyli o 29%, osiągając poziom 39 342 tys. zł. Jednocześnie zobowiązania zwiększyły się o 8 566 tys. zł, co stanowi wzrost o 55,1%, osiągając poziom 24 113 tys. zł, w tym zobowiązania finansowe, które wzrosły o 4 998 tys. zł, czyli o 145,7%, osiągając poziom 8 428 tys. zł. Wartym podkreślenia jest, że spółka w I poł. 2024 pokryła stratę z lat ubiegłych w kwocie 2,7 mln zł z odłożonego kapitału zapasowego” – czytamy dalej.
Głównymi czynnikami mającymi wpływ na wyniki finansowe II kwartału 2024 było:
• Przekroczenie 1,57 mln użytkowników aplikacji mPay,
• Rozwój w ramach istniejącego modelu biznesowego – sieć akceptacji w systemie płatności za bilety komunikacji publicznej obejmuje ponad 126 polskich miast, natomiast za parkowanie z aplikacją mPay jest możliwe w ponad 90 miastach. Zakres obsługi przejazdów kolejowych i autobusowych na liniach międzymiastowych i międzynarodowych obejmuje 7 przewoźników,
• Wzmocnienie bogatej oferty dla klienta B2C – wydanie własnej karty debetowej w wersji fizycznej i wirtualnej oraz udostępnienie możliwości jej zamówienia wszystkim klientom mPay,
• Rozwój w ramach oferty B2B – wytworzenie i wdrożenie pierwszych rozwiązań płatniczych opartych o interfejsy API dla kontrahentów biznesowych,
• Prowadzenie aktywnej kampanii wizerunkowej, której twarzą jest Jakub Błaszczykowski, a hasłem przewodnim „Płatności Fair Play”, wymieniono w materiale.
mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa Lew. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.
Źródło: ISBnews