Szwajcarski Scandit ogłosił przejęcie technologii automatyzacji audytu półek sklepowych MarketLab – polskiej firmy dostarczającej oprogramowanie AI oraz technologię rozpoznawania obrazu dla branży handlowej, podała spółka.
„W ramach transakcji nabycia aktywów eksperci MarketLab dołączą do zespołu Scandit, żeby wspólnie rozwijać nową ofertę. Wiedza i doświadczenie polskiej firmy w zakresie rozwiązań bazujących na kamerach stacjonarnych, w połączeniu z mobilnym narzędziem ShelfView szwajcarskiego startupu, zapewnią hybrydowe rozwiązanie do analizy półek sklepowych” – czytamy w komunikacie.
„Transakcja przejęcia to dla Scandit kamień milowy w rozwoju inteligentnego przechwytywania danych dla branży handlowej. Integrując ShelfView z technologią rozpoznawania półek od MarketLab, bazującą na kamerach stacjonarnych, możemy jeszcze lepiej wspierać sprzedawców w poprawie ogólnej wydajności sklepu, zwiększaniu produktywności ich pracowników, a także optymalizowaniu procesu monetyzacji danych półkowych z partnerami CPG” – powiedział CEO i współzałożyciel Scandit Samuel Mueller, cytowany w komunikacie.
Przejęcie MarketLab wyznacza nową fazę rozwoju Scandit jako lidera w dziedzinie inteligentnego przechwytywania danych. Transakcję tę poprzedziła runda inwestycyjna serii D w 2022 roku, w ramach której Scandit pozyskał finansowanie o wartości 150 mln USD. To pozwoliło przyspieszyć prace badawczo-rozwojowe w obszarze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (AI/ML), czego efekty można zobaczyć w najnowszych produktach firmy, takich jak ID Validate, ID Bolt, MatrixScan Find i inne, podano także w materiale.
Scandit podaje, że jest liderem w dziedzinie inteligentnego przechwytywania danych, które wyposaża pracowników, klientów i firmy w przydatne informacje oraz pozwala automatyzować kompleksowe procesy.
Źródło: ISBnews