Łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była w lipcu br. o 2,5% wyższa niż przed rokiem, zaś liczba transakcji spadła o ok. 3%, wynika z danych Polskiej Izby Handlu (PIH) i CMR Panel.
„W przeliczeniu na sklep, zarówno średnia liczba transakcji, jak i liczba sprzedanych opakowań były wyższe niż przed rokiem. W lipcu 2024 r. klienci sklepów małoformatowych kupowali średnio 3,9 opakowań produktów (niewielki wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r.) i płacili za zakupy średnio 24,43 zł, o 6% więcej niż przed rokiem.” – czytamy w komunikacie.
W lipcu 2024 klienci sklepów małoformatowych kupili o 10% mniej litrów piwa niż rok wcześniej. Po odpadnięciu z turnieju Euro 2024 reprezentacji Polski nawet finałowy mecz nie przyniósł spektakularnych wzrostów sprzedaży piwa. W ostatnim dniu turnieju znacznie lepiej niż zwykle sprzedawały się natomiast chipsy. Wysokie temperatury w lipcu 2024 r. nie przełożyły się wzrost sprzedaży lodów impulsowych w sklepach małoformatowych (liczba paragonów, na których pojawiała się ta kategoria była o 3% niższa niż w również upalnym lipcu 2023 r.) ani napojów gazowanych (spadek liczby transakcji o 3%). Częściej niż przed rokiem na paragonach pojawiała się natomiast woda czysta, podano także.
Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Źródło: ISBnews