Sprzedaż e-supermarketu Frisco wzrosła o 21% r/r do 128 mln zł w II kw. 2024 r., zaś sprzedaż sieci sklepów alkoholowych Duży Ben zwiększyła się w tym okresie o 16% r/r do 114 mln zł, podał właściciel obu projektów – Eurocash.
Liczba aktywnych klientów Frisco wzrosła w II kw. br. o 22% r/r, a liczba zamówień – o 28% r/r, przy spadku średniego koszyka o 5% r/r do 313 zł, podano w prezentacji wynikowej Eurocash.
„We Frisco koncentracja na pozyskiwaniu klientów w celu zwiększenia efektywności nowego magazynu w Warszawie” – czytamy w prezentacji.
Sprzedaż like-for-like (LFL) Dużego Bena w II kw. br. zwiększyła się o 5% r/r, przy wzroście liczby sklepów o 13% r/r do 419 placówek.
„W Dużym Benie – koncentracja na poprawie rentowności sklepów” – czytamy dalej.
W całej I poł. 2024 r. sprzedaż Frisco wzrosła o 21% r/r, zaś Dużego Bena – o 24% r/r, podano także w prezentacji.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews