Eurocash będzie chciał mocno rozwijać koncept Duży Ben, szeroko poza lokalizacje, w których dziś jest obecny, powiedział prezes Paweł Surówka w wywiadzie dla ISBnews. Grupa liczy też, że inwestycja w centrum logistyczne Frisco powinna pozytywnie wpływać na wyniki relatywnie szybko, bo w perspektywie następnego roku.
„Duży Ben jest konceptem coraz bardziej wiodącym i liderem w segmencie sklepów alkoholowych w Polsce i pod tym względem będziemy go chcieli dalej rozwijać jako bardzo mocnego gracza convenience na rynku alkoholowym, ale też jako koncept, który może się rozwijać szeroko ponad te lokalizacje, w których jest dzisiaj obecny. Badamy różne możliwości, również takie, żeby Duży Ben mocniej wchodził w mniejsze miasta, ale na razie mogę powiedzieć tylko, że Duży Ben to obok Delikatesów Centrum core naszego biznesu i nasz flagowy baner. Podczas gdy Delikatesy Centrum działają na rynku supermarketowym, to Duży Ben działa bardziej na rynku convenience i to są dwa silne marketingowo koncepty Grupy, które wykazują się dobrą dynamiką; bo też Delikatesy Centrum nadal – biorąc pod uwagę trudne otoczenie – bardzo dobrze sobie radzą” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
„Inwestycje w koncept Duży Ben to przede wszystkim inwestycje w rozwój lokalizacji, a z drugiej strony w mocne akcje marketingowe, które mają umocnić wizerunek Dużego Bena wśród konsumentów jako lidera w segmencie sklepów alkoholowych. Nie chciałbym deklarować wielkości inwestycji, bo to będzie zależało od strategii” – dodał.
Podkreślił też, że koncept Frisco zwiększa udziały rynkowe, szuka kolejnych źródeł wzrostu i rozwija się bardzo równomiernie, zarówno w Warszawie, jak i w innych miastach.
„Widzimy też bardzo pozytywny efekt drugiego centrum logistycznego Frisco, które otworzyliśmy w Warszawie i pozwala nam dalej rosnąć w Warszawie i okolicach. Zbieramy owoce tej dużej inwestycji, którą poczyniliśmy pod koniec ub.r., a dzięki której podwoiliśmy zasoby dla aglomeracji warszawskiej. Inwestycja musi się jeszcze zwrócić, ale w perspektywie kolejnego roku spodziewamy się pozytywnej kontrybucji do wyników” – powiedział prezes.
Grupa Eurocash podała dziś wcześniej, że sprzedaż e-supermarketu Frisco wzrosła o 21% r/r do 128 mln zł w II kw. 2024 r., zaś sprzedaż sieci sklepów alkoholowych Duży Ben zwiększyła się w tym okresie o 16% r/r do 114 mln zł. Sprzedaż like-for-like (LFL) Dużego Bena w II kw. br. zwiększyła się o 5% r/r, przy wzroście liczby sklepów o 13% r/r do 419 placówek.
W całej I poł. 2024 r. sprzedaż Frisco wzrosła o 21% r/r, zaś Dużego Bena – o 24% r/r.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews