Miraculum odnotowało 0,41 mln zł straty netto w II kw. 2024 r. wobec 0,71 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 0,15 mln zł wobec 0,32 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 12,87 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 9,91 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 0,4 mln zł straty netto wobec 0,45 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 25,65 mln zł w porównaniu z 24,44 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,17 mln zł wobec 0,8 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Spółka zanotowała wzrost sprzedaży w I półroczu 2024 roku o 5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Równocześnie o 9% wzrosły koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. W I półroczu br spółka osiągnęła wynik EBITDA w kwocie 1,17 mln zł, co stanowi wzrost o 46% r/r. Spółka poprawiła sytuację bilansową zwiększając poziom kapitałów własnych do poziomu 32 mln zł, rozwijała ofertę produktową przy jednoczesnym wzmacnianiu pozycji rynkowych posiadanych 12 marek: Być Może, Chopin, Gracja, Joko, Lider, Miraculum, Paloma, Pani Walewska, Prastara, Tanita, Virtual, Wars. Spółka konsekwentnie realizowała strategię sprzedaży wielokanałowej (omnichannel), zwracającej uwagę na specyfikę i znaczenie w rozwoju wszystkich kanałów sprzedaży (kanał tradycyjny, e-commerce, nowoczesny, eksportowy)” – czytamy w raporcie.
„W I półroczu spółka osiągnęła największą sprzedaż w kanale nowoczesnym, który stanowił 54% całkowitego obrotu. Również w tym kanale osiągnięto największy wzrost sprzedaży o 31% w stosunku do roku poprzedniego. Największy udział w sprzedaży miała kategoria kosmetyki do makijażu, stanowiąca 34% całkowitego obrotu. Uważamy, że trend wzrostu znaczenia kanału nowoczesnego oraz produktów do makijażu w obrotach Spółki, będzie kontynuowany w kolejnych miesiącach” – podano także.
Spółka zaznaczyła też, że spadek sprzedaży w dziele eksportu spowodowany był pogarszającą się sytuacją geopolityczną w regionie krajów GCC jak również w krajach rosyjskojęzycznych. W celu dywersyfikacji rynków zbytu spółka skupiła się w pierwszym półroczu nad rozwojem współpracy w krajach Azji Centralnej.
„Aktualnie spółka finalizuje rozmowy z jednym z największych dystrybutorów w Kazachstanie. Jednocześnie dział eksportu prowadzi intensywne rozmowy z nowymi potencjalnymi klientami z nowych krajów (Pakistan, Katar, Ukraina, Mołdawia, Szwajcaria, Włochy) jak również finalizuje kontrakty z nowymi klientami m.in. z USA, Kuwejtu” – czytamy dalej.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. W 2023 r. miała 47 mln zł przychodów.
Źródło: ISBnews