Woodpecker.co odnotował 0,2 mln zł jednostkowego zysku netto w I połowie 2024 roku wobec 1,56 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,34 mln zł wobec 1,97 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2,13 mln zł wobec 3,18 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,82 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 13,59 mln zł rok wcześniej.
„W I półroczu 2024 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 11,82 mln zł. Oznacza to spadek o 13% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Woodpecker.co generuje wszystkie przychody ze sprzedaży swoich usług w dolarach, a osłabienie tej waluty miało również negatywny wpływ na dynamikę wyników. Przychody MRR liczone w dolarach obniżyły się w I półroczu o 6% rok do roku” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Dostosowanie oferty do oczekiwań klientów w ostatnim półroczu pozwoliło spółce zwiększyć średnie przychody od dotychczasowych użytkowników. Wzrost zainteresowania aplikacją wśród tej grupy przyczynił się do podniesienia ARPA (Average Revenue per Account – średni przychód na klienta) ze 112 USD w IV kw. 2023 r. do 119 USD w II kw. 2024 r. W całym I półroczu 2024 ARPA wyniosła 115,8 USD i była wyższa o 2,5% od wyniku z I półrocza 2023, podano także.
„Jako dostawca SaaS dla małych i średnich firm, kluczowe jest dla nas dostosowanie produktu do realnych potrzeb rynku. Między innymi dlatego rozwijamy nasz produkt Agency, wprowadzając funkcje takie jak Centralized Inbox i Bulk Adding Mailboxes, które odpowiadają na potrzeby klientów. Skupiamy się na kliencie agencyjnym, ponieważ nie tylko generuje on jednostkowo większe przychody, ale także ułatwia skalowanie naszego biznesu” – powiedziała prezes Małgorzata Sikora, cytowana w materiale.
W II kw. 2024 spółka zakończyła prace nad wprowadzeniem nowego cennika. Nowe metryki, takie jak liczba kontaktowanych potencjalnych klientów (contacted prospects), liczba przechowywanych potencjalnych klientów (stored prospects) oraz liczba aktywnych klientów dla agencji (active clients), są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na modele cenowe, które odzwierciedlają rzeczywiste wykorzystanie usług. Z nowych metryk korzystają już wszyscy użytkownicy Woodpeckera, czytamy dalej.
„Koszty działalności operacyjnej w I półroczu 2024 były niższe o 137 tys. zł od kosztów w I półroczu 2023 (spadek o 1,2%). Największy spadek dotyczył usług obcych oraz kosztów świadczeń pracowniczych spowodowany optymalizacją zatrudnienia przeprowadzoną w pierwszym półroczu 2024. Spółka zakończyła proces optymalizacji, jednak pełne efekty tego działania będą widoczne dopiero w obecnym i nadchodzącym kw.. Na koniec półrocza ze spółką współpracowało 73 osoby wobec 119 osób rok wcześniej” – podano również.
„Działania podjęte w ciągu ostatnich miesięcy były trudnym, ale koniecznym krokiem. Dzięki optymalizacji Spółka znacząco obniża koszty, a jednocześnie ciągle dysponuje świetnym zespołem, który stwarza przestrzeń do dalszego rozwoju i wzrostu firmy” – dodała Sikora.
Optymalizacja była prowadzona również w obszarze marketingu gdzie głównym celem spółki było wzmocnienie wszystkich kanałów aby dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Cel ten został osiągnięty, a działania marketingowe zostały dostosowane do zmian w produktach, aby zapewnić spójne doświadczenia użytkowników, zakończono w informacji.
Woodpecker.co to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność rozwoju biznesu poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej. W kwietniu 2024 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect.
Źródło: ISBnews