Nowo przyjęta strategia spółki Amica zatytułowana „Back to profitability” zakłada między innymi wzrost sprzedaży na poziomie 3% w 2027 roku oraz powyżej 7% w latach 2030+. Celem jest osiągnięcie 5% rentowności EBITDA w 2027 roku oraz 7% w latach 2030+, podała spółka. Ponadto chciałaby wypłacać do 35% osiąganego zysku netto w formie dywidendy.
„W przyjętych założeniach grupa kapitałowa Amica zakłada wzrost sprzedaży na poziomie 3% w 2027 roku oraz powyżej 7% w latach 2030+. Celem jest osiągnięcie rentowności EBITDA na poziomie 5% w roku 2027 oraz 7% w latach 2030+. Zgodnie z założeniami, wskaźnik RONA (rentowność aktywów netto) miałby osiągnąć poziom 14% w roku 2027 oraz przekroczyć 17% w latach 2030+. Spółka chciałaby utrzymać status spółki dywidendowej i przy zachowaniu stabilnej sytuacji płynnościowej wypłacać do 35% osiąganego zysku netto w formie dywidendy” – czytamy w komunikacie.
Spółka chciałaby utrzymywać wskaźnik długu netto do EBITDA poniżej 2 oraz osiągnąć 25% marży brutto na sprzedaży produktów w roku 2027 oraz 28% w latach 2030+. Amica zakłada również osiągnięcie marży 7% na poziomie EBITDA i trwały powrót do rentowności, podano także.
„Misją spółki jest oferowanie trwałych i niezawodnych sprzętów AGD z najwyższej jakości obsługą w celu ułatwienia codziennego życia konsumentom, respektując dziedzictwo lokalnych marek i lokalne tradycje. Wizją Grupy Amica jest stanie się najbardziej rekomendowaną marką sprzętu grzejnego na kluczowych rynkach w Europie” – czytamy dalej.
Spółka zamierza skupić się na sprzedaży w krajach europejskich, przy czym planowany rozwój sprzedaży na poszczególnych rynkach geograficznych ma być realizowany w oparciu o dedykowane konkretnym rynkom strategie sprzedażowo-marketingowe. Kładzie nacisk na szeroko rozumianą jakość, satysfakcję konsumentów i efektywność produkcji. Filarem strategicznym są również kwestie związane z zagadnieniami HR i kultury organizacyjnej, w tym zaangażowania, wsparcia, przyciągania i rozwijania talentów, wymieniono również.
Spółka podtrzymuje zaprezentowaną w grudniu 2022 r. strategię ESG z celami we wszystkich obszarach zrównoważonego rozwoju, podkreślono także.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2023 r. miała 2,84 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews